کد خبر: ۶۸۶۵۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵

بهترین هدیه به پرستاران در شب یلدا؟

رئیس بیمارستان شهید چمران ساوه گفت: در حالی که کادر پرستاری بیمارستانهای کشور و این شهرستان در یکسال اخیر بسیار خسته شدند، اکنون از ملت هدیه ای می خواهند و آن هم پرهیز از برگزاری مهمانی و تجمع در شب یلدا است.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر «فرهاد طباطبایی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار افزود: در یک سال اخیر که ویروس کرونا در جامعه شیوع یافت، پرستاران تحت هر شرایطی در میدان خدمت بودند و جانانه فداکاری کردند.

بهترین هدیه به پرستاران در شب یلدا؟

وی بیان کرد: در این مدت بسیاری از پرستاران به ویروس کرونا مبتلا و شمار زیادی از آنها نیز جان خود را در راه پاسداشت سلامت شهروندان از دست دادند که لازم است مردم برای حفظ حرمت و رشادت های این افراد خدوم و بی ادعا نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری و به خصوص برگزار نکردن مهمانی و دورهمی در شب یلدا اهتمام داشته باشند تا دوباره شاهد موج جدیدی از شیوع ویروس نباشیم.

رئیس بیمارستان شهید چمران ساوه ادامه داد: برخی از پرستاران شاغل در این مرکز درمانی دارای والدین با بیماری های زمینه ای و پرخطر و فرزند خردسال هستند و یا در شرایط بارداری بودند که با همه این شرایط با دل و جان به کار خود ادامه دادند و میدان مبارزه با کرونا را ترک نکردند.

وی اظهار کرد: فداکاری پرستاران ساوجی به خصوص شاغلان در بیمارستان شهید چمران قابل وصف نیست و با همه مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد، هیچ موردی از همکاری نکردن از سوی آنها مطرح نشد و همچنان با اشتیاق تمام در خدمت سلامت جامعه و مردم شهرستان هستند.

وی عنوان کرد: نکته ای که مهم به نظر می رسد این است که بیمارستان‌ها عموما از حیث مراقبت از بیماری‌های عفونی و واگیر امکانات محدودی دارند و این مراکز درمانی برای حجم زیادی از بیماران مذکور به خصوص مبتلایان به کووید۱۹ طراحی نشداند.

رئیس بیمارستان چمران ساوه در آستانه شب یلدا، اظهار کرد: تجربه نشان داده است که به محض اعمال محدودیت در برگزاریی تجمع و دورهمی ها تا ۲ یا سه هفته روند کاهشی در شمار مبتلایان به کرونا مشهود است اما در نقطه مقابل هرگاه تجمع ها افزایش یابد تاثیر مستقیم بر روند افزایش شمار بیماران، بستری شدگان و جانباختگان در مراکز درمانی و بیمارستان ها دارد؛ از این رو درخواست اکید ما از مردم شهرستان ساوه این است که امسال این مناسبت باستانی و ملی را به صورت مجازی برگزار کنند تا به کاهش و قطع زنجیره انتقال کمک شود و با عبور از این پیچ سخت بتوانیم در سالهای آینده جشن شب چله را با شکوه در کنار هم برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: از مردم انتظار داریم که ابتدا سلامتی خود و خانواده هایشان را در نظر بگیرند و در مرحله دوم به فکر خستگی کادر درمانی و پرستارانی که حدود ۹ ماه است دور از خانواده و فرزندان و والدین شان به صورت شبانه روزی ارائه خدمت می کنند، باشند.

در شهرستان ساوه چهار بیمارستان شهید مدرس، شهید چمران، فاطمه الزهرا (س) و ۱۷ شهریور فعالیت می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
.........
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
بهترین هدیه اینه که بمونیم خونه هامون
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین