کد خبر: ۶۸۶۶۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

میت رامنی: روسیه بدون ترس از تلافی به آمریکا حمله کرد/ ترامپ در مقابل روسیه یک نقطه کور دارد

سناتور جمهوری‌خواه از ایالت یوتا تاکید کرد، روسیه در انجام حمله سایبری به آمریکا با معافیت از مجازات عمل کرد و رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا به نادیده گرفتن و ضعف داشتن در برابر روسیه ادامه می‌دهد.
میت رامنی: روسیه بدون ترس از تلافی به آمریکا حمله کرد/ ترامپ در مقابل روسیه یک نقطه کور دارد
آفتاب‌‌نیوز :

 میت رامنی، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت یوتا در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی گفت: آنچه این حمله بر آن تاکید دارد این است که روسیه با معافیت از مجازات عمل کرد. آنها از آنچه که ما می‌توانستیم با توجه به توانایی سایبری‌مان انجام دهیم، نترسیدند. آنها فکر نکردند که سیستم‌های دفاعی ما کاملا مناسب بودند. و آنها ظاهرا فکر نکردند که ما به شیوه‌ای تندتر پاسخ می‌دهیم.

به گزارش پولیتیکو، وی افزود: حمله سایبری گسترده روسیه که آژانس‌های دولتی و زیرساخت‌های این کشور را هدف گرفت، نشان داد که دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پرتاب موشک برای مختل کردن سیستم‌های فوق حساس آمریکا همچون زنجیره‌های تامین و خدمات عمومی نیاز ندارد. این حمله شدیدترین حمله در نوع خود تاکنون بوده است.

رامنی تاکید کرد: آنها برای مختل کردن سیستم‌های فوق حساس آمریکا به راکت نیاز ندارند. آنها به صورت بالقوه توانایی انجام این کار از راه دور و با کمترین هزینه را دارند.

در حالی که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و کارشناسان اطلاعاتی، روسیه را مقصر این حمله دانسه‌اند اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا روز شنبه تئوری خود را مطرح کرد دال بر اینکه ممکن است مقصر این حمله چین بوده باشد.

رامنی گفت: اظهارت ترامپ تمایلش برای کم اهمیت جلوه دادن انتقادات از روسیه پوتین را منعکس کرد. فکر می‌کنم همگی به این درک رسیده‌ایم که زمانی که موضوع روسیه مطرح می‌شود، ترامپ یک نقطه ضعف و نقطه کور دارد.

وی افزود: به اعتقاد من، ترامپ احساس می‌کند هر آنچه که بر این دلالت داشته باشد که روسیه نیروی بدیمنی است یا اینکه روسیه با او آنطور که شایستگی دارد رفتار نمی‌کند، موجب میشود تا او از آن حمایت نکند. ترامپ نمی‌خواهد روسیه را به عنوان مشکل و یک عامل فوق‌العاده بد در عرصه جهانی بداند؛ چرا که این مساله دست‌کم بر روی خودش تاثیر منفی می‌گذارد. اما واقعیت این است که روسیه حقیقتا یک دشمن ژئوپلیتیکی است. آنها در تمامی جبهه‌ها مقابل ما می‌ایستند. آنها در حال حاضر بار دیگر به فضای سایبری‌مان حمله کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
1
چند روز دیگه بایدن رئیس جمهور میشود اونوقت جلو روسیه بایستید اگر راست میگی.بایدن حامی کمونیستها وچپهاست چگونه درمقابل روسیه می ایستد؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین