کد خبر: ۶۸۶۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

بازداشت معرکه‌گیرهایی که بین سگ‌ها دعوا می‌انداختند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: ۲ برگزارکننده شرط‌بندی و مسابقه نزاع سگ‌ها در بخش حویق این شهرستان، به دلیل نقض حقوق جانوران و تخطی از بهداشت عمومی دستگیر و به دادگاه معرفی شدند.
بازداشت معرکه‌گیرهایی که بین سگ‌ها دعوا می‌انداختند
آفتاب‌‌نیوز :

عارف شادکام روز دوشنبه اظهار کرد: نیت برگزارکنندگان نزاع سگ ها در حاشیه طرح سالم سازی گلسار شهر حویق که روز گذشته دستگیر شدند، سرگرمی، قمار و گریز از بیکاری بود و تصاویر نزاع سگ ها در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود و احتمال انتقال کرونا از طریق تماس دست با سگ نیز وجود داشت.

وی افزود: حیوانات، بخشی از جامعه طبیعی و زیست محیطی را تشکیل می دهند و در توازن نظام طبیعت نقش غیرقابل انکار دارند و از حق حیات، درمان، آرامش و ایمنی از خشونت و نسل کشی برخوردارند و تضییع حقوق حیوانات، طبق قانون مجازات اسلامی جرم و ترویج خشونت محسوب می شود.
رئیس اداره محیط زیست تالش گفت: قانون گذار برای سگ آزاری جرم انگاری نکرده و باید لایحه ممانعت از حیوان آزاری که از چند سال قبل در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، تصویب شود تا با تخلفات مربوطه به راحتی برخورد صورت گیرد.

وی ادامه داد: ماموران اداره محیط زیست شهرستان تالش به محض اطلاع از مصادیق حیوان آزاری، با متخلفان برخورد و آنان را به محاکم قضایی معرفی می کنند و خوشبختانه با توجه به فرهنگ مردم تالش و مهربانی آنان نسبت به حیوانات خانگی نظیر سگ، گربه و اسب، حیوان آزاری در این شهرستان کمتر مشاهده می شود.

علی فتاحی خواربار فروش ساکن سد ساحلی تالش نیز با اشاره به افزایش جمعیت سگ ها در بخش مرکزی گفت: افزایش جمعیت سگ‌های بدون صاحب در شهر به یک معضل بزرگ تبدیل و باعث ناراحتی شهروندان شده است.

وی ادامه داد: سگ‌ها شبانه از اطراف روستاها برای یافتن غذا وارد شهر شده و با تجمع در مقابل فروشگاه‌های مواد غذایی، مرغ فروشی‌ها و قصابی‌ها برای شهروندان مزاحمت ایجاد کرده و با روشن شدن هوا دوباره به اطراف روستاها مراجعه می کنند.

چند نفر از شهروندان نیز طی تماس تلفنی یا گفت و گوی حضوری با خبرنگار ایرنا، گردش گله ای سگ ها در نقاط مختلف شهر را آزاردهنده و مغایر موازین بهداشتی اعلام کرده و از مسئولان خواسته اند، مکان مناسبی برای نگهداری سگ های بی صاحب ایجاد کنند، تا دوستداران و حامیان حیوانات و صاحبان باغ و ویلا که شرایط نگهداری سگ را دارند، سگ نگهبان مورد نیاز را از آن مکان تحویل بگیرند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین