کد خبر: ۶۸۶۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
ایران حمله به امکان دیپلماتیک را مردود می‌داند

واکنش ایران به اتهام‌زنی پمپئو

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در توییتی ادعاهای پمپئو در خصوص دست داشتن ایران در حملات راکتی شب گذشته در بغداد را قویا رد کرد.
واکنش ایران به اتهام‌زنی پمپئو
آفتاب‌‌نیوز :

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز دوشنبه در توییتی نوشت: ''اتهامات ضدایرانی پامپئو را که آشکارا با هدف تنش‌آفرینی طرح شده، قویا رد می‌کنیم. ایران هرگونه حمله به اماکن دیپلماتیک را مردود می‌داند. حضور نظامی ایالات متحده منبع بی‌ثباتی در منطقه ماست. هیچ میزانی از تحریف نمی‌تواند آمریکا را از شرارت‌هایش مبرا کند.''

شب گذشته ۱۱ فروند راکت کاتیوشا به منطقه سبز بغداد، جایی که سفارت آمریکا در آن واقع شده اصابت کرد. در پی این حملات سامانه‌های دفاع هوایی C_RAM مستقر در سفارت آمریکا فعال شدند و بالگردهای آمریکایی نیز بر فراز منطقه به پرواز در آمدند.

در حمله دیشب که حوالی ۹ شب به وقت بغداد روی داد به چند ساختمان و خودرو آسیب وارد شد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه در توییتی نوشت: ''شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران بار دیگر بی‌پروا به بغداد حمله کرده و غیرنظامیان عراقی را مجروح کردند. مردم عراق لایق این هستند که این‌ مهاجم‌ها را محاکمه کنند. این مجرمان باید به اقدامات بی‌ثبات کننده خود پایان دهند.''

پمپئو درحالی ''شبه نظامیان وابسته به ایران'' را مسئول این حمله و حملات مشابه اخیر به سفارت آمریکا می‌داند که مسئولان و فرماندهان نیروهای حشد الشعبی عراق این حملات را مشکوک دانسته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین