کد خبر: ۶۸۶۶۸۹
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰

چین: آمریکا بی قید و شرط به برجام باز گردد

"وانگ یی " وزیر امور خارجه چین در ویدئو کنفرانس با وزیران امور خارجه عضو برجام تاکید کرد: آمریکا باید بدون قید و شرط در زودترین زمان به توافق هسته ای باز گردد.
چین: آمریکا بی قید و شرط به برجام باز گردد
آفتاب‌‌نیوز :

وانگ یی خروج آمریکا از توافق هسته ای و فشار حداکثری به ایران را مانع اصلی برنامه هسته ای ایران دانست و اشاره کرد که وضعیت برنامه هسته ای ایران به مقطع حساسی رسیده است.

به گزارش دوشنبه شب تار نمای شبکه خبری سی جی تی ان، وزیر خارجه چین پیشنهاد کرد که طرف آمریکا باید بزودی بدون شرطی به بر جام باز گردد و تحریم ها علیه ایران، نهادها و اشخاص ثالث را بر دارد.

وانگ ضمن درخواست برای حل منازعات مرتبط با اجرای برجام به صورت عادلانه و عینی، خواستار گفتمان و همکاری برای رفع موانع پیش روی توافق هسته ای شد.

وی با اشاره به لزوم گفتمان برای حل منازعات در منطقه خلیج فارس، گفتمان چند جانبه ویژه در منطقه خلیج فارس برای رسیدگی به مسائل امنیت منطقه ای را پیشنهاد کرد.

ویدئو کنفرانس مشترک وزیران خارجه روسیه، ایران، چین، فرانسه، آلمان و انگلیس با عاملیت اتحادیه اروپا امروز دوشنبه برگزار گردید که در پایان این نشست مشترک بیانیه ای با مضمون لازم الاجرا بودن قطعنامه ۲۲۳۱ صادر گردید.

در این بیانیه تصریح شده است: وزرای امور خارجه خاطرنشان ساختند برجام که توسط قطعنامه ٢٢٣١ (٢٠١۵) شورای امنیت سازمان ملل متحد تأیید شده، همچنان به عنوان عنصر کلیدی در نظام عدم اشاعه هسته‌ای جهانی و یک دستاورد مهم دیپلماسی چند جانبه است که در صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی نقش دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین