کد خبر: ۶۸۶۷۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

کلاهبرداری میلیاردی از یک شرکت فولادی با روش هک ایمیل

دادستان عمومی و انقلاب قم از کلاه‌برداری میلیاردی از یک شرکت تولیدکننده فولاد در شهرک سلفچگان خبر داد و گفت: متهم با هک ایمیل شرکت و دسترسی به اطلاعات آن و جعل ایمیل طرف قرارداد، مبلغ ۱۸۷۶۶۸ یورو کلاه‌برداری کرده‌است.
کلاهبرداری میلیاردی از یک شرکت فولادی با روش هک ایمیل
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام‌ حسن غریب، با بیان این‌که این شرکت تولیدکننده فولاد در طرح توسعه فعالیت خود مجبور به واردات ماشین‌آلات فولادسازی از کشورهای خارجی بوده است، افزود: در زمان اجرای یکی از قراردادهای خرید تجهیزات، یک هکر، ایمیل مربوط به این شرکت را هک نموده و اطلاعات قرارداد موجود در ایمیل را در اختیار گرفته و اقدام به ارتباط با شرکت خارجی طرف قرارداد می‌نماید.

وی افزود: متهم با ارتباط با شاکی از طریق آدرس ایمیل جعلی مشابه آدرس ایمیل شرکت خارجی، در مقام طرف قرارداد ظاهر شده و با این شرکت در خصوص جزییات قرارداد وارد مذاکره می‌شود.

وی ادامه داد: این کلاه‌بردار پس از جلب اعتماد مالباخته، با ایجاد حساب بانکی فیک در کشور پرتغال و با تماس از طریق واتساپ به شاکی، بیان می‌دارد که به علت کرونا تغییر شماره حساب از کشور چین به کشور پرتغال صورت گرفته است و با اعلام شماره حساب جدید، درخواست واریز باقیمانده مبلغ قرارداد را به حساب واقع در کشور پرتغال می‌کند.

غریب خاطرنشان کرد: مالباخته با تصور این‌که وجه را به حساب طرف قرارداد واریز می‌نماید، اقدام به واریز وجه به مبلغ ۱۸۷۶۶۸ یورو از طریق صرافی به حساب جعلی تعریف شده از متهم می‌کند و پس از پیگیری از طریق تماس تلفنی با شرکت طرف قرارداد برای ارسال بار، متوجه کلاه‌برداری صورت گرفته می‌شود.

وی در خصوص اقدامات دادسرای قم در این پرونده، بیان کرد: با بررسی حساب مربوط مشخص شد که مبلغ واریز شده همچنان در حساب کشور پرتغال موجود است که در این راستا پیگیری از طریق اداره کل امور بین‌الملل قوه قضاییه و ارسال نامه به وزارت دادگستری دولت پرتغال و سفارت ایران در پرتغال به‌منظور مسدودی حساب متهم، احضار دارنده حساب و بازجویی از آن صورت گرفت.

دادستان قم با اشاره به اینکه آدرس ایمیل جعلی شرکت خارجی تنها یک نقطه با ایمیل اصلی تفاوت داشت، هشدار داد: ضروری است شهروندان در زمان وارد کردن آدرس ایمیل یا آدرس سایت‌ها دقت و توجه زیادی داشته باشند و از اصلی بودن آدرس تایپ شده اطمینان حاصل کنند تا در دام صفحات جعلی گرفتار نشوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین