کد خبر: ۶۸۶۷۹۰
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

آمریکا محدودیت‌های بیشتری را برای صدور ویزا برای مقامات چینی اعمال کرد

آمریکا محدودیت‌های بیشتری را برای صدور ویزا برای مقامات چینی به خاطر اتهامات نقض حقوق بشر اعمال کرد و با این کار اقدامات بیشتری را علیه پکن در ماه آخر دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ اتخاذ کرد.
آمریکا محدودیت‌های بیشتری را برای صدور ویزا برای مقامات چینی اعمال کرد
آفتاب‌‌نیوز :

 مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این محدودیت‌ها مقاماتی را که گمان می‌رود مسئول یا همدست در سرکوب مبلغین مذهبی، گروه‌های اقلیت قومی، مخالفان و دیگر افراد هستند، هدف می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی افزود: حاکمان خودکامه چین محدودیت‌های سخت و محرمانه‌ای را بر آزادی بیان، مذهب یا اعتقاد، انجمن و حق تجمع صلح‌آمیز مردم چین اعمال می‌کنند. آمریکا صریحا تاکید کرده که عاملان نقض‌های حقوق بشر همچون این افراد در کشور ما جایی ندارند.

همزمان با اینکه چین و آمریکا بر سر مسائلی همچون شیوع ویروس کرونا، قانون امنیت ملی پکن در هنگ‌کنگ، تجارت و جاسوسی دچار اختلاف شده‌اند، روابط این دو اقتصاد بزرگ جهان به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

واشنگتن روز جمعه ده‌ها شرکت چینی از جمله شرکت نوآوری‌های علم و فناوری "دی‌جی‌آی" را در لیست سیاه تجاری قرار داد.

چاد وولف، وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز روز دوشنبه نیز گفت: ما به دنبال اعمال محدودیت‌های بیشتر بر چین هستیم. این محدودیت‌ها شامل سفت و سخت‌تر کردن صدور ویزا برای اعضای حزب کمونیست چین و ممنوعیت وسیع‌تر بر کالاهایی است که از طریق کار اجباری در منطقه سین‌کیانگ تولید شده‌اند.

وی افزود: ما با وزارت امور خارجه آمریکا همکاری می‌کنیم تا محدودیت‌های بیشتری را بر مدت اعتبار ویزا برای اعضای حزب کمونیست چین در نظر بگیریم.

وولف تاکید کرد: وزارت امنیت داخلی به زودی توصیه کاری را صادر می‌کند و در آن نسبت به استفاده از سرویس داده‌ها و تجهیزات شرکت‌های مرتبط با چین هشدار می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین