کد خبر: ۶۸۶۸۰۱
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

کشنده‌ترین کشور برای روزنامه‌نگاران کجاست؟

بر اساس گزارش کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران که در مورد حملات علیه مطبوعات در سطح جهان تحقیق می‌کند، مکزیک کشنده‌ترین کشور جهان برای رسانه در سال ۲۰۲۰ بوده و تقریباً یک‌سوم روزنامه‌نگارانی که امسال کشته شده شدند، در مکزیک بوده‌اند.
کشنده‌ترین کشور برای روزنامه‌نگاران کجاست؟
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش گاردین، ۹ روزنامه‌نگار در سال ۲۰۲۰ در مکزیک کشته شدند که تعداد کشته‌ها از سال ۲۰۰۰ تاکنون را دست‌کم به ۱۲۰ نفر رساند. ماه گذشته، سه روزنامه‌نگار در عرض ۱۰ روز مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

تعداد کشته‌های امسال به این معنی است که احتمال کشته شدن روزنامه‌نگاران مکزیکی از کسانی که جنگ‌ها را پوشش می‌دهند بیشتر است- از زمان شروع پیگیری خشونت علیه رسانه‌ها در سال ۱۹۹۲ توسط کمیته حمایت از رونامه‌نگاران، این اولین بار است که مکزیک این رتبه را کسب می‌کند.

جان-آلبرت هوستن، نماینده کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران مکزیک گفت: مکزیک از نظر آزادی بیان، با بحران چندوجهی روبه‌روست. وضعیت طی چند سال اخیر با روند ثابتی افول پیدا کرده و وضعیت بد این کشور تحت عنوان کشنده‌ترین برای خبرنگاران در ۲۰۲۰، به اوج خود رسیده است.

مکزیک مدت‌های مدید خطرناک‌ترین مکان برای روزنامه‌نگاران خارج از منطقه رسمی جنگ بوده است.

مبارزان آزادی مطبوعات امیدوار بودند پس از انتخاب رئیس جمهور "آندرس مانوئل لوپز اوبرادور" در سال ۲۰۱۸، که متعهد به مقابله با خشونت علیه روزنامه‌نگاران و پایان دادن به مصونیت از مجازات عاملان شد، وضعیت وخیم بهبود یابد. اما حملات در بحبوحه خصومت بی‌سابقه عمومی نسبت به رسانه توسط رئیس جمهوری که مکرراً از جلسات توجیهی برای بدنام کردن روزنامه‌نگاران و فعالان مستقل استفاده می‌کند، افزایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین