کد خبر: ۶۸۶۸۲۹
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰

تحرکات تازه مشاوران ترامپ برای منتفی ساختن پیروزی بایدن

سی ان ان با اشاره به اقدامات حقوقی و سیاسی وکلای ترامپ نوست: برخی از مشاوران رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال ارائه راهکارهایی برای منتفی ساختن پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

تارنمای سی ان ان امروز به نقل از منابع آگاه خبر داد که سیدنی پاول وکیل دعاوی، مایک فلین مشاور امنیت ملی پیشین، استیو بنن استراتژیست پیشین کاخ سفید و پیتر ناوارو مشاور تجاری به تازگی به صورت تلفنی یا حضوری با رئیس‌جمهوری آمریکا تماس گرفته‌اند تا در مورد چگونگی منتفی ساختن شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان به وی مشاوره دهند.

علاوه بر افراد فوق، رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ نیز در کاخ سفید دیده شده است.

سی ان ان نوشت که علاوه بر این، ترامپ وظایف روزانه حکومتداری را کنار گذاشته و هفته پیش بیشتر وقت یکی از جلسات کابینه را صرف شکایت از تقلب در انتخابات کرد به گونه‌ای که برخی از شرکت کنندگان در مورد علت حضور در آن جلسه دچار ابهام شده بودند.

منابع نزدیک به ترامپ می‌گویند که مشاوران رسمی کاخ سفید نگران مشاوره‌هایی هستند که برخی از اطرافیان وی به خصوص سیدنی پاول در روزهای آتی در اختیار او قرار می‌دهند.

ترامپ این هفته به ویلای مارا لوگوی فلوریدا می‌رود و پیش‌بینی می‌شود که در غیاب مشاورانش، در احاطه حامیانی قرار گیرد که از او می‌خواهند تا به نبرد علیه نتایج انتخابات ادامه دهد.

یکی ازاین افراد مو بروکس (Mo Brooks) نماینده جمهوری‌خواه ایالت آلاباما است که تلاش دارد تا ۶ ژانویه (۱۷ دی) و در جلسه کنگره که برای تائید نتایج انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، به همراه تعدادی دیگر از هواداران ترامپ مشروعیت پیروزی بایدن و کسب بیشترین آراء گزینشگران را به چالش بکشد. ترامپ دیروز با بروکس و تعدادی دیگر از اعضای محافظه‌کار کنگره دیدار و در مورد تقلب در انتخابات گفت‌وگو کرد.

از سوی دیگر استیو بنن یکشنبه‌شب (۳۰ آذر) گفت که به ترامپ توصیه کرده تا به دنبال انجام تحقیقاتی در مورد تقلب انتخاباتی و شایعات پیرامون هانتر بایدن فرزند نامزد پیروز باشد.

به گفته بنن، ترامپ در مراسم تحلیف بایدن شرکت نخواهد کرد و شکست را نخواهد پذیرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین