کد خبر: ۶۸۶۸۳۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸

توکیو برای مقابله با کرونا در المپیک یک میلیارد دلار هزینه می‌کند

سازمان‌دهندگان المپیک به تعویق افتاده توکیو، همزمان با رونمایی از آخرین بودجه تخصیصی برای المپیک ۲۰۲۰، از تصمیم خود برای هزینه بیش از ۹۰۰ میلیون دلاری برای اقدامات پیشگیرانه مرتبط با ویروس کرونا خبر دادند.
توکیو برای مقابله با کرونا در المپیک یک میلیارد دلار هزینه می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان‌دهندگان المپیک توکیو باردیگر با تکرار پیش بینی‌های قبلی خود از مجموع هزینه تعویق این تورنمنت که تمهیدات مقابله با کووید-۱۹ نیز شامل آن می‌شود، اعلام کردند که هزینه‌های تعویق این رویداد بزرگ به طور تقریبی به ۲.۸ میلیارد دلار و هزینه کلی برگزاری بازی‌ها به حدود ۱۵.۴ میلیارد دلار خواهد رسید.

«توشیرو موتو» رییس کمیته اجرایی المپیک توکیو در این‌باره گفت: می‌خواهیم از طریق تعامل با ارگان‌های پزشکی و پرستاری، بهترین سیستم ممکن را ایجاد کنیم. ایجاد امنیت برای حداکثر کادر پزشکی در زمانهای مواجهه با شرایطی که کلینیک‌های خصوصی به دلیل شیوع کرونا با مدیریت منابع خود دست به گریبان هستند، همچنان بزرگ‌ترین چالش ما محسوب می‌شود.

سازمان دهندگان المپیک توکیو در ماه مارس به دلیل پاندمی کرونا در تصمیمی بی‌سابقه این تورنمنت را به تعویق انداخته و دولت «یوشیهیده سوگا» نخست وزیر ژاپن، باوجود مشکلات موجود، برای آماده سازی همچنان مصمم رو به جلو حرکت می‌کند؛ سوگا پیش از این اعلام کرده بود که المپیک را به «هر قیمتی» برگزار خواهد کرد.

امتیاز میزبانی از بازی‌های المپیک میراث «شینزو آبه» نخست وزیر سابق ژاپن است که در سپتامبر از سمت خود استعفا کرد.

توکیو تحت هدایت آبه امتیاز میزبانی المپیک را به دست آورد و باتوجه به کسب بیش از سه میلیارد دلار از قِبل حامیان مالی داخلی، میلیاردها دلار برای سازماندهی این تورنمنت سرمایه‌گذاری کرد.

 

المپیک این دوره حتی پیش از تعویق، از بودجه اولیه پیش بینی شده تجاوز کرده بود و این کشور براساس اعلام سازمان‌دهندگان تا اینجای کار حدود ۱۳ میلیارد دلار هزینه کرده است.

خلاصه بودجه درنظر گرفته شده در خصوص اقدامات مقابله با کرونا، زیرساخت‌های نمونه گیری پی‌سی‌آر، احداث یک کلینیک تخصصی و همچنین سامانه‌های پوشش راه دور و اقدامات پیشگیرانه در مراکز پردازش غذا و نوشیدنی را شامل می‌شود.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷خردادماه ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین