کد خبر: ۶۸۶۸۳۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸

فرمانده قرارگاه خاتم: غربی‌‎ها در برابر ایران راهی جز تسلیم ندارند

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: انتظار می‎رود با این روحیه و عزم جهادی دشمن را به طور کلی ناامید کنیم و متوجه شود که فشار و تحریم‌‏ها هیچ فایده‌ای نداشته و باید در برابر اراده ملت ایران باید سر تعظیم فرود بیاورند.
فرمانده قرارگاه خاتم: غربی‌‎ها در برابر ایران راهی جز تسلیم ندارند
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سعید محمد روز سه‎شنبه در آیین به آب اندازی کشتی ۱۱۳ تنی افراکس در بوشهر افزود: به آب اندازی کشتی ۱۱۳ هزار تنی افراماکس برای سرکردگان آمریکا، غربی‌ها و همه کسانی که در جبهه استکبار توطئه و نقشه می‌کشند یک پیام دارد که جوانان ایران اسلامی در سخت‌ترین شرایط، تحریم و فشار حداکثری این قدرت را دارند تا هر چیزی را که اراده کنند چه در خشکی دریا، زیرزمین و هوا در دستان‎شان باشد.

وی بیان کرد: این از افتخارات جوانان این مرز و بوم است که هیچ بن بستی را در کشور احساس نمی‌کنیم.

محمد اضافه کرد: غربی‌ها به طور معمول مراسمی دارند که برای رفتن کسی گودبای پارتی می‎گیرند اما مراسم به آب‌اندازی کشتی افراماکس را برای ترامپ برگزار می‎‌کنیم که با وجود همه فشارهای حداکثری که شاهد آن هستیم این نفتکش ظرف ۲ سال و در اوج تحریم‌ها ساخته شده و به صورت تمام ایرانی و با اجرای عملیات در شرکت صدرا تکمیل شده‌است.

وی اظهار داشت: قرارگاه خاتم در هر حوزه‌ای که امروز فعالیت می‎کند خوش درخشیده و کارهای بزرگی انجام داده‌است که یکی از آنها تکمیل زنجیره ارزش در صنعت دریایی است.

محمد افزود: صنعت دریایی یکی از بخش‌های مهم صنعتی در جهان محسوب می‌شود و کشورهای محدودی تسلط بر این صنعت دارند.

وی بیان کرد: امروز این افتخار را داریم که در همه فعالیت بخش‎‌های دریایی خودکفایی رقم بزنیم که نمونه‌ای از آن اتمام ۱۰ سکوی غول پیکر ۲ هزار و ۵۰۰ تنی میدان گازی پارس جنوبی در شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) در سال گذشته بود.

محمد اظهار داشت: آمادگی برای ساخت شناورهای بزرگ و تعمیرات شناورها با هر ابعاد و کاربری از جمله دستاوردهای مهم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در شرکت صدرا است.

وی گفت: شرکت صدرا پس از یک دوره‎ مشکلات امروز در حال افتخار آفرینی است.

محمد ادامه داد: توافق‎های نهایی برای پروژه رشادت انجام شده که این مهم یک جهشی را مجموعه شرکت صدرا ایجاد خواهد کرد و نویدی برای سهامداران و نیروهای شرکت صدرا است.

وی گفت: پروژه تعمیراتی خطوط لوله در منطقه پارس جنوبی و تعمیرات ۱۸ سکو و ساخت شماری نیز توسط شرکت صدرا قرارداد شد که با این ماموریت‌های محول شده پروژه‎های جدیدی به سبد صدرا اضافه شد.

محمد اضافه کرد: ۲ مناسبت مهم سالروز شهادت سردار دل‎ها، سپهد قاسم سلیمانی و خروج ترامپ از کاخ سفید در پیش است که تقارن این دو موضوع برای ما معنی و مفهوم دارد و کسی که سردار سلیمانی را به درجه شهادت رساند هنوز یک سال از شهادت این سردار نگذشته است به زباله دان تاریخ خواهد پیوست.

کشتی ۱۱۳ هزار تنی افراماکس روز سه‌شنبه در آیینی با حضور استاندار بوشهر و فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا به آب انداخته شد.

این کشتی افراماکس به طول ۲۵۰ متر، عرض ۴۸ متر و با ارتفاع ۲۱ متر با سرعت ۱۵ گره دریایی قابلیت حمل ۷۵۰ هزار بشکه نفت را دارد.

این شناور که اکنون بیش از ۹۳ درصد پیشرفت دارد با تحویل به کشور سفارش دهنده ۶۰ میلیون یورو ارزآوری برای کشور به دنبال دارد.

نفتکش افراماکس در مدت ۲ سال ساخته شده‌است که برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و یکهزار و ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد کرده‌است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین