کد خبر: ۶۸۶۸۴۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴

زالی: جهش ویروس کووید ۱۹ ممکن است اثربخشی واکسن را زیر سئوال ببرد

زالی با بیان این که ورود تست های سریع شناسایی کووید ۱۹ در مدار خدمات، ماحصل کار تحقیقاتی مشترک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است، گفت: زیرساخت‌ها در پارک علم و فناوری به گونه ای طراحی و شکل گرفته که امکان پذیرش بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد.
زالی: جهش ویروس کووید ۱۹ ممکن است اثربخشی واکسن را زیر سئوال ببرد
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که بکارگیری و استفاده از ظرفیت‌های نیروهای جوان در دستور کار شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه است تاکید کرد: در آستانه دهه فجر بخش‌های آغازین فعالیت های پارک علم و فناوری افتتاح خواهد شد.

زالی با اشاره به رشد شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه به ۱۰۵ شرکت تاکید کرد: درهای پیوستن جوانان در قالب فعالیت های فناورانه در شرکت های دانش بنیان دانشگاه روشن و باز است.

وی با بیان این که در اپیدمی عالم گیر کرونا شرکت‌های دانش بنیان رشد و جهش بی سابقه‌ای داشته‌اند، گفت: کرونا نه تنها تهدیدی در برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ایجاد نبود بلکه به عنوان یک پیشران عمل کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از انتشار ۴۲۴ مقاله کاربردی در زمره محصولات دانشگاه در حوزه کرونا خبر داد و افزود: از هر شش محقق ایرانی که در طول ماههای اخیر بالاترین میزان تولیدات را در حوزه پژوهشی کرونا داشته، سه مورد این مقالات مربوط به محققان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

زالی تولید ۵۰ درصد مقالات کاربردی کرونا در کل کشور توسط محققان دانشگاه را افتخاری برای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی دانست.

وی با بیان این که کرونا مسئله مشترک حوزه‌های پژوهش، فناوری و درمان است، گفت: جهش اخیر ویروس کرونا در انگلیس می‌تواند بحث‌هایی از قبیل اثربخشی و کارایی واکسن‌ها به خصوص واکسن با پایهRNA را زیر سوال ببرد.

وی تحلیل پژوهش فناوران و پژوهشگران را در این حوزه خواستار شد و با اشاره به جایگاه دوم پژوهش دانشگاه در کشور، حفظ و رشد این جایگاه را مورد تاکید قرار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین