کد خبر: ۶۸۶۸۶۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰

محسن رضایی: نسل سوم و چهارم انقلاب تحول بزرگی در اقتصاد ایجاد کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در آستانه تحول بزرگی در کشور و در حال گذر از گام اول به گام دوم انقلاب هستیم، گفت: اکنون زمان آن است نسل سوم و چهارم انقلاب وارد عرصه شده و تحولات بزرگی را در حوزه اقتصاد و فرهنگ کشور ایجاد کنند.
محسن رضایی: نسل سوم و چهارم انقلاب تحول بزرگی در اقتصاد ایجاد کنند
آفتاب‌‌نیوز :

محسن رضایی شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاح آنلاین قرارگاه اباذر کردستان اظهار داشت: نسل اول نظام شاهنشاهی را ساقط و انقلاب کردند، نسل دوم نیز در دوران دفاع مقدس جانفشانی کرده و از سرزمین خود دفاع کردند و اکنون نوبت نسل‌های سوم و چهارم است که به تحول در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی بپردازند.

وی با بیان اینکه قیام سوم یعنی تحول در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، علمی، کشاورزی و فناوری برعهده نسل‌های سوم و چهارم است، افزود: جوانان باید ضمن فعالیت در بازارهای داخلی و جایگزینی کالاهای ایرانی بجای اجناس خارجی، بازارهای منطقه‌ را با تولید کالاهای با کیفیت تصاحب کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار ایجاد ایران بزرگ اقتصادی توسط جوانان نسل سوم و چهارم شد و اضافه کرد: باید در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب برای خودکفایی، داشتن قدرت، سیاست، زندگی و درآمد خوب تلاش کنیم.

رضایی بر لزوم تلاش جوانان نسل سه و چهار انقلاب در این راستا و در قالب تشکیلاتی فراجناحی و فراحزبی تاکید کرد و گفت: جوانان متعهد و تلاشگر باید بعد از آموزش، فعالیت‌های جهادی انجام دهند و در کنار رسیدگی به محرومان به کارهای خلاقانه و اختراعات جدید بپردازند.

وی یادآور شد: امروز تمام جهان به سمت فناوری‌های پیشرفته سوق پیدا کرده‌اند، بنابراین ما نیز باید قدرت خود را در بخش‌های مختلف از جمله علم، فناوری و اقتصاد ارتقا دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به آمادگی برای آموزش جوانان و علاقمندان در راستای ایجاد تحول در اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: ما تجربیات دوران دفاع مقدس و دیگر برهه‌های انقلاب را در اختیار نسل جوان می‌گذاریم و جوانان نیز باید همت کرده و تحول بزرگی در کشور ایجاد کنند و قطعا موانع نیز از سر راه برداشته می‌شود.

رضایی با بیان اینکه نسل دوم انقلاب در منطقه کردستان با شرارت ضدانقلاب مواجه شدند، تاکید کرد: در کردستان خود مردم و پیشمرگان کُرد مسلمان وارد میدان شده و ضد انقلاب را بیرون کردند و اکنون نیز فرزندان همین رزمندگان و مردم ولایتمدار، باید در راه توسعه منطقه و کشورشان تلاش کنند.

عضو مرکز مطالعات و بررسی‌های راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به راه‌اندازی سامانه نجم در دیبرخانه این مجمع در شهریور امسال اشاره کرد و گفت: جوانان و نخبگان می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کرده و به عنوان مشاوران مرکز مطالعات مجمع تشخیص مصلحت همکاری در امور سیاست‌گذاری و سیاست‌نویسی مشارکت داشته باشند.

علی گلشنی در این مراسم افزود: تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از نخبگان و جوانان کشور در سامانه نجم ثبت‌نام کرده و در ۶ حوزه جمع سپاری و سیاست‌های کلی نظام ایده و مشارکت داشته‌اند و بیش از ۷۳۵ مورد مشارکت نیز ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم دغدغه این را دارند که حرفهایشان شنیده نمی‌شود، یادآور شد: از طریق سایت مذکور جوانان و مردم می‌توانند با ارائه ایده‌های خود در امر سیاست‌گذاری و سیاست‌نویسی مشارکت داشته باشند.

فرمانده قرارگاه اباذر کردستان هم در سخنانی اظهار داشت: این قرارگاه فرصتی برای نخبگان و جوانان است که اگر طرح یا مسئله ای در مورد مسائل ملی کشور و استان دارند از طریق آن به مدیران ارشد کشور منعکس کنند.

مهدی ترابیان با بیان اینکه جوانان می‌توانند از طریق این قرارگاه خود را تقویت کنند، افزود: در نظر داریم دوره مدیریت راهبردی انقلابی را در استان برگزار کنیم که در راستای همان انتقال تجربیات و ارتباط بدون واسطه جوانان استان با مدیران است.

وی با اشاره به اینکه کارهای اولیه این دوره انجام شده و به صورت مجازی برگزار خواهد شد، یادآور شد: از اساتیدی که در پست های مدیرتی ارشد در کشور بوده‌اند، برای این دوره استفاده می‌شود.

فرمانده قرارگاه اباذر کردستان تاکید کرد: بدنبال این هستیم که عقب‌ماندگی کردستان جبران شود و از جوانان و نخبگان استان برای مدیریت کلان کشور استفاده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
1
ایران رو که از نظر صنعتی از کره جنوبی جلوتر بود توی ده 50 شمسی با کلی کارخانه تولیدی که به کل منظقه صادرات داشت مثل ارج آزمایش کفش ملی ایران ناسیونال در همه کارخانه ها رو بستید تولید رو نابود کردید....
ناشناس
|
Oman
|
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
2
احسنت، همین تو خودت بری کنار بخش عمده ای از مصایب تموم میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
2
محسن رضایی: نسل سوم و چهارم انقلاب تحول بزرگی در اقتصاد ایجاد کنند.

البته باشما.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
1
اگه شما میدان را خالی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
1
یعنی همچنان نسلهای دوم و سوم و چهارم و ... بیایند و بروند !
غیر قابل نشر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
2
همون نسل شما هم که ایجاد کرد برا جد و آبادمون بسه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین