کد خبر: ۶۸۶۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
محسن هاشمی:

تنها وصیت‌نامه آیت‌الله هاشمی به رهبری داده شد

وصیت‌نامه گمشده و ناتمام پیدا شد. خانواده هاشمی تا مدت‌ها وقتی درباره سرنوشت آخرین وصیت‌نامه هاشمی از آنها سؤال می‌شد، اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند و حتی گفتند بعد از گشودن گاو‌صندوق اسناد هاشمی آن را نیافته‌اند.
تنها وصیت‌نامه آیت‌الله هاشمی به رهبری داده شد
آفتاب‌‌نیوز :

هاشمی یک وصیت‌نامه قدیمی مربوط به سال‌های پیش داشت که منتشر شده، اما در سال‌های اخیر اقدام به نوشتن یک وصیت‌نامه مجدد کرده بود. آن‌طور که خانواده هاشمی می‌گفتند، به نظر می‌رسید این وصیت‌نامه گم یا سرقت شده است، اما حالا با صحبت‌های مسحن هاشمی در تلویزیون بعد از گذشت چهار سال از درگذشت هاشمی، مشخص شده وصیت‌نامه به رهبری تحویل داده شده است.

محسن هاشمی برای نخستین‌بار در یک برنامه تلویزیونی گفت‌: ایشان یک وصیت‌نامه داشتند که بسیار قدیمی بود، بنابراین در حال نوشتن متنی بودند که بیش از صد صفحه بود و قرار بر این بود که این نوشته بعدها به وصیت‌نامه ایشان تبدیل شود، اما پس از فوت ایشان وصیت‌نامه چون خیلی از مواردش مربوط به مقام معظم رهبری بود، من این را خدمت مقام معظم رهبری دادم و الان متنی غیر از آن نداریم. من این متن را به مقام معظم رهبری تقدیم کردم». البته محسن هاشمی همان دو سال پیش هم از این دست‌نوشته‌های ناتمام سخن گفته بود: «کاغذهایی از ایشان در اختیار ماست که ایشان در حال نوشتن یک وصیت سیاسی- اجتماعی بودند، اما تکمیل و آماده‌سازی نشده و قابل چاپ نیست؛ چرا‌که دارای برگه‌هایی است و پراکنده. نکاتی برای تهیه یک وصیت‌نامه بوده است».

محسن هاشمی همان اوایل درگذشت هاشمی گفته بود: «ممکن است وصیت‌نامه دیگری هم باشد که هنوز آن را پیدا نکرده‌ایم».

یاسر هاشمی پیش‌تر گفته بود: «هنوز نتوانسته‌ایم وصیت‌نامه اصلی ایشان را که خبر داریم نوشته و در جایی گذاشته بود، پیدا کنیم». علیزاده‌طباطبایی، وکیل خانواده هاشمی نیز گفته بود: فاطمه هاشمی قبل از همه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که پدرش سه، چهار سال قبل از فوت، وصیت‌نامه خود را به‌روز کرده بود. او حتی گفته بود: «بعد از کلی جست‌وجو، وصیت‌نامه بعدی هیچ‌وقت پیدا نشد؛ نه در منزل و نه در دفتر کار پدرم، هیچ اثری از آن نبود. دقیقا به خاطر دارم همان موقعی که پدرم فوت شدند، آقایان آمدند و هرچه بود و نبود را با خودشان برداشتند و بردند. آیت‌الله‌ هاشمی در دفتر کارشان که مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، مطالب مهمی را در گاوصندوق و چند کشو نگهداری می‌کردند و وقتی من به آنجا رفتم تا وسایل پدرم را به خانه بیاورم، با کشوهای خالی مواجه شدم و هیچ چیزی وجود نداشت. ما به دنبال وصیت‌نامه آیت‌الله ‌هاشمی بودیم و پیش خودمان فکر کردیم که شاید وصیت‌نامه آنجا باشد، برای همین به دفتر کار ایشان رفتیم تا داخل کشو و گاوصندوق را ببینیم، اما دیدیم که کشوها و گاوصندوق خالی است».

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین