کد خبر: ۶۸۶۹۵۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸

فهرست بلند بالای ترامپ برای بخشش اطرافیان

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در آخرین روزهای زمامداری‌اش تصمیم گرفته تا 16 نفر از اطرافیان خود را مورد بخشش قرار دهد به ویژه افرادی در پروند دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات متحده، اتهام‌های وارده را پذیرفته بودند.
فهرست بلند بالای ترامپ برای بخشش اطرافیان
آفتاب‌‌نیوز :

دیگر افرادی که مشمول بخشش ترامپ شده اند، جمهوریخواهی هستند که زمانی در کنگره خدمت می کردند و مستشاران نظامی که در تیراندازی مرگبار به غیرنظامی عراقی دست داشتند.

بخشش «جرج پاپادوپولوس» مشاور سابق ستاد انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶میلادی، «دونکان هانتر» و «کریس کالینز» نمایندگان سابق کنگره و چهار مستشار که در قتل عام عراق دخیل بودند، آنچه را انتظار می رود موجی از بخشش و تخفیف در هفته های پیش رو باشد، کلید می زند.

این چهار مستشار برای شرکت خصوصی طرف قرارداد ارتش آمریکا به نام بلک واتر کار می کردند که در دادگاهی در ایالات متحده به دلیل آتش گشودن به طرف غیرنظامیان در میدانی در بغداد که به کشته شدن ۱۴ نفر انجامید، محکوم شده بودند.

همچنین «الکس فان در زوان» وکیل هلندی که پس از پذیرفتن اتهام دروغگویی به بازپرسان پرونده مولر به ۳۰ روز زندان محکوم شد، مورد عفو قرار گرفته است.

این فرد جزو بخشی از تحقیقات گسترده مولر درمورد تمهیدات لابی خارجی غیرقانونی و ارتباطات «پل مانافورت» مشاور ستاد ترامپ با اوکراین و روسیه بود.

پاپادوپولوس و فان در زوان هر دو به دروغگویی به بازپرسان پرونده تحقیقات روسیه اعتراف کردند و هیچ یک با مولر همکاری هدفمندی انجام ندادند.

پاپادوپولوس به بازپرسان درمورد تماس هایش با افراد مرتبط با روسیه و گفت و گو با آنها برای ضربه زدن به هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ دروغ گفته بود.

دو مامور گشت مرزی که در سال ۲۰۰۶ به تیراندازی به طرف یک مهاجر بدون مدرک و سند و زخمی کردن وی محکوم شدند و همچنین چند فرد محکوم به حبس به دلیل جنایات مرتبط با مواد مخدر در فهرست افراد عفو شده هستند.

در این فهرست نام «استیو استاکمن» نماینده جمهوریخواه تگزاس نیز دیده می شود که به دلیل تخلفاتی چون کلاهبرداری و پولشویی به زندان محکوم شده بود.

براساس اعلام کاخ سفید، دونکان هانتر نماینده سابق کنگره که پیشتر در سال جاری به ۱۱ ماه زندان و سه سال آزادی تحت نظارت به دلیل سواستفاده از وجوهات مالی به ارزش بیش از ۲۰۰ هزار دلار برای اهداف شخصی محکوم شد، از سوی بسیاری از اعضای کنگره برای مورد بخشش قرار گرفتن پیشنهاد شد.

این قانونگذار سابق کالیفرنیا دسامبر ۲۰۱۹ به یک فقره توطئه برای سواستفاده از وجوهات مالی کارزار انتخاباتی اعتراف کرد.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر مایکل فلین مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید را که به دروغگویی به پلیس اف بی آی اعتراف کرده بود، عفو کرد.

فلین به عنوان اولین مشاور امنیت ملی ترامپ به حساب می آید که طبق اعتراف های خود درباره انجام تماس‌هایی با روسیه در سال ۲۰۱۷ به اف ‌بی ‌آی دروغ گفت.

مذاکرات مخفیانه فلین با سفیر روسیه در واشنگتن در سال ۲۰۱۶ یعنی قبل از سوگند یاد کردن ترامپ در منصب رئیس جمهوری، اساس تحقیقات مولر بازپرس ویژه پرونده اتهام مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را رقم زد

ترامپ پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله فلین را اخراج کرد. با این حال، همواره مدعی شد که این پرونده تحقیقاتی، یک حقه سیاسی است و فلین که ژنرال سابق ارتش و رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا بوده، فرد خوبی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین