کد خبر: ۶۸۶۹۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

ترامپ تهدید کرد بسته حمایتی کرونا را وتو می کند

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد بسته کمک به آسیب دیدگان ناشی از بحران کرونا به ارزش ۸۹۲ میلیارد دلار را امضا نخواهد کرد و خواستار اصلاح این بسته حمایتی شده است.
ترامپ تهدید کرد بسته حمایتی کرونا را وتو می کند
آفتاب‌‌نیوز :

ترامپ گفته این طرح باید به گونه ای اصلاح شود که مبلغ چک های افراد مشمول محرک های اقتصادی افزایش یابد.

بسته مشوق بخشی از بودجه ۱.۴ تریلیون دلاری است که منابع بودجه فدرال در سال مالی ۲۰۲۱ را تامین می کند.

در صورتی که لایحه دیگری تصویب نشود و امکان دور زدن وتوی ترامپ وجود نداشته باشد بخشی از دولت آمریکا ممکن است تعطیل شود.

تهدید ترامپ که تنها یک ماه تا ترک کاخ سفید مهلت دارد تلاش های هر دو حزب آمریکا در کنگره را برای کمک به مردمی که همه گیری زندگی آنها را تحت فشار قرار داده آشفته می کند.

ترامپ در ویدئویی که از طریق توئیتر منتشر شد گفت: طرحی که قرار است آنها برای من بفرستند تفاوت زیادی با آنچه که انتظار می رفت دارد و این واقعا شرم آور است.

اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا دوشنبه شب با اکثریت آرا این طرح را تصویب کردند.

ترامپ گفته که از کنگره می خواهد مبلغ چک های افراد مشمول محرک های اقتصادی را به دو هزار دلار برای هر نفر یا ۴ هزار دلار برای یک زوج افزایش دهد. این رقم در لایحه مذکور ۶۰۰ دلار برای هر نفر تعیین شده است و ترامپ آن را مبلغی اندک و مضحک خوانده است.

ترامپ همچنین گفت از کنگره می خواهد فورا از شر هزینه های غیرضروری و اتلاف منابع در این لایحه خلاص شود و یک طرح مناسب را برای من ارسال کند و در غیر این صورت دولت بعدی یک بسته کمک کرونای را ارائه می دهد که این دولت می تواند دولت من باشد.

ترامپ قرار است کاخ سفید را ۲۰ ژانویه ترک کند این روز مصادف با تحلیف جوبایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا است. ترامپ در این اظهارات از لفظ «وتو» استفاده نکرد.

یک لایحه وقتی اصلاح می شود که رهبری کنگره مصمم به انحام آن باشد ، اگر نه ترامپ می تواند این لایحه را با امضای خود به قانون تبدیل کند، آن را وتو کرده و کاری انجام ندهد تا به قانون تبدیل شود.

اگر این لایحه اصلاح شود تا ۲۸ دسامبر موضوع تفاوت خواهد کرد. ماه ها طول کشید که دو حزب آمریکا درباره نه تنها این بسته حمایتی بلکه بودجه ۱.۴ تریلیون دلاری برای تامین مالی دولت توافق کنند.

اگر رهبری کنگره تصمیم بگیرد این لایحه را تصویب کند باید در مجلس سنا و نمایندگان درباره آن رای گیری شود.

دو سال پیش دولت آمریکا با تعطیلی ۳۵ ساله رکورد زد. این تعطیلی به خاطر آن بود که کنگره لایحه بودجه را با امید به حمایت از آن به دولت فرستاد اما ترامپ با آن مخالفت کرد و گفت بودجه اختصاصی برای ساخت دیوار مرزی امریکا- مکزیک کافی نیست.

رویترز نوشت: مقام های کاخ سفید از پاسخگویی فوری به درخواست این رسانه درباره اظهارنظر در خصوص مقاصد ترامپ در وتوی این لایحه خودداری کرده اند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتی نوشت در طول مذاکرات جمهوریخواهان حاضر نبودند بگویند دولت ترامپ با چه مبلغی موافق است. دموکرات ها آماده اند این هفته نظر او را برای اختصاص دو هزار دلار برای هر نفر در صحنه مجلس به رای بگذارند.

جو بایدن در توییتی ضمن استقبال از تصویب این بسته حمایتی نوشت: فعالیت ما هنوز با اتمام اقدامات فاصله زیادی دارد. لازم است کنگره در آغاز سال جدید میلادی فورا بر روی حمایت از طرح ما در مورد "کووید-۱۹" کار کند.

بایدن در ادامه نوشت: پیام من به افرادی که اکنون با چالش‌ها دست‌وپنجه نرم می کنند این است که کمک ها در راه هستند.

پیش از این رهبران کنگره اعلام کرده بودند بر سر یک بسته حمایتی ۹۰۰ میلیارد دلاری توافق کرده‌اند تا در شرایط کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن، بین مشاغل کوچک، بیمارستان‌ها و مدارس توزیع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین