کد خبر: ۶۸۷۰۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
در رابطه با حمله به سفارت آمریکا در بغداد

سنتکام هم ایران را تهدید کرد

فرماندهی ستاد مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) در بیانیه‌ای نیروهای تحت حمایت ایران را به دست داشتن در حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد متهم کرد.
سنتکام هم ایران را تهدید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

فرماندهی ستاد مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا موسوم به «سنتکام» در ادامه ادعاهای مقامات آمریکایی علیه ایران در رابطه به حمله اخیر به سفارت آمریکا، مدعی شد که حمله روز یکشنبه به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد از سوی نیروهای تحت حمایت ایران صورت گرفته است.

فرماندهی ستاد مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا در بیانیه خود تأکید کرد که در صورت کشته شدن هر نیروی آمریکایی از سوی نیروهای تحت حمایت ایران، به آن پاسخ خواهیم داد.

در ادامه بیانیه آمده که حمله راکتی یک‌شنبه به سفارت آمریکا در بغداد «به احتمال نزدیک به یقین» از سوی یک گروه مورد حمایت ایران انجام گرفته است.

سنتکام افزود: اگر چه 21 راکت شلیک شده در حمله یک‌شنبه به کسی آسیب نرساندند اما به ساختمان‌های واقع در محوطه سفارت خسارت وارد شد و این حمله «به طور مشخص به گونه‌ای نبود که به کسی آسیبی نرسد».

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با اتهام‎زنی بی‌پایه و اساس علیه ایران، این کشور را به دست داشتن در حمله راکتی اخیر به سفارت ایالات متحده در بغداد متهم کرد و گفت که اگر یک آمریکایی کشته شود، ایران را مسئول خواهد دانست.

منابع خبری می گویند که یکشنبه شب سفارت آمریکا در منطقه «سبز» بغداد، هدف شلیک هشت حمله راکتی قرار گرفته است.

گروه‌های مقاومت عراق اعلام کردند که سفارت آمریکا را به دلیل قرار گرفتن بین مناطق مسکونی هدف قرار نداده‌اند.

پایگاه خبری آمریکایی «اکسیوس» گزارش داد که به دنبال این حمله راکتی، دولت آمریکا در حال بررسی تعطیلی سفارت خود در بغداد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین