کد خبر: ۶۸۷۰۸۷
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

هدیه کریسمسی ترامپ: بخشش یاران وفادار و انتقام‌گیری از پروندهٔ مولر

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با استفاده از اختیارات خود ۲۶ مجرم و محکوم دیگر را عفو کرد که از این میان راجر استون و پل منفورت، رئیس و مشاور ارشد پیشین کارزار انتخاباتی ترامپ، و دیگری چارلز کوشنر، پدر جرد کوشنر، داماد وی بودند.
هدیه کریسمسی ترامپ: بخشش یاران وفادار و انتقام‌گیری از پروندهٔ مولر
آفتاب‌‌نیوز :

راجر استون و پل منفورت، در ماجرای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۴ سال پیش ایالات متحده، موسوم به پروندهٔ مولر (دادستان) نام گرفته، متهم به فساد بودند، اما هر دو به ترامپ وفادار ماندند. این دو تن مقابل اعضای کنگره شهادت دروغ دادند و بعدها به زندان محکوم شدند.

چارلز کوشنر، پدر داماد ترامپ نیز به فساد مالی، ترساندن و تطمیع شاهد و پرداخت غیرقانونی برای کارزار انتخاباتی محکوم شده بود. نام شماری دیگر از محکومان پروندهٔ مولر نیز در میان عفوشدگان سه‌شنبه شب به‌چشم می‌خورد.

سنت بخشش محکومین در آخرین دورهٔ ریاست جمهوری در آمریکا سابقه‌دار است و بخشش‌هایی که از سوی رئیس جمهوری‌های پیشین ایالات متحده به‌مناسبت سال نوی میلادی صورت گرفته نیز بی‌جنجال نبوده است.

اما منتقدان می‌گویند موج بخشش‌های دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش شگفتی بیشتری ایجاد کرده، زیرا وی بدون بررسی درخواست‌های رسمی، و تنها براساس توصیهٔ آشنایان، حامیان مالی و مجریان فاکس نیوز شماری از محکومانِ جرائم سایبری، حمل سلاح و فساد مالی را نیز بخشیده است.

مطابق قوانین آمریکا، برای برخورداری از امکان عفو ریاست جمهوری باید درخواست رسمی ثبت شود، اما از میان بیست تن که شامگاه سه‌شنبه از عفو ریاست جمهوری برخوردار شدند تنها سه نفرشان پیشتر در بخش مربوط به عفو وزارت دادگستری ایالات متحده تقاضای رسمی ثبت کرده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین