کد خبر: ۶۸۷۱۱۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
در واکنش به تهدید رئیس جمهور آمریکا

ظریف: ترامپ مسئول عواقب هرگونه ماجراجویی خواهد بود

محمدجواد ظریف ضمن رد اتهام‌زنی دونالد ترامپ درباره حملات راکتی اخیر به سفارت آمریکا در عراق، به رئیس‌جمهور آمریکا درباره هرگونه ماجراجویی علیه ایران هشدار داد.
ظریف: ترامپ مسئول عواقب هرگونه ماجراجویی خواهد بود
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به اتهام‌زنی رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران در خصوص حملات راکتی به سفارت واشنگتن در بغداد پاسخ داد.

محمدجواد ظریف در دومین واکنش توییتری به اظهارات بی‌اساس دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران به بهانه حملات راکتی اخیر به سفارت واشنگتن در بغداد، به ترامپ درباره هرگونه ماجراجویی هشدار داد.

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز (پنجشنبه) در صفحه توئیتر خود، بدون ارائه هیچ مدرکی و صرف به اشتراک گذاشتن تصویری از چند گلوله خمپاره نامشخص، ایران را به انجام حمله راکتی روز یکشنبه به سفارتخانه آمریکا در بغداد متهم کرد.

وی در این توئیت نوشت: «سفارتخانه ما در بغداد روز یکشنبه مورد اصابت چندین راکت قرار گرفت. سه راکت عمل نکردند. حدس بزنید از کجا آمده بودند: ایران. اکنون ما زمزمه‌هایی از حملات بیشتر علیه آمریکایی‌ها در عراق می‌شنویم».

رئیس‌جمهور آمریکا سپس تهدید کرد: «توصیه ایمنی دوستانه به ایران: اگر یک آمریکایی کشته شود، من ایران را مسئول آن می‌دانم. بازنگری کنید».

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (پنجشنبه) در توییتی در واکنش به توییت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ایراد اتهامات بی اساس و تهدید ایران نوشت: قرار دادن شهروندان خودتان در موقعیت خطر در خارج، توجهات را از شکست‌های فاجعه‌بار در داخل منحرف نخواهد کرد.

ظریف همچنین در این توییت به تعدادی از توییت‌های ترامپ در دوران ریاست جمهوری اوباما که در آن مدعی شده بود باراک اوباما به ایران حمله خواهد کرد اشاره کرد. دونالد ترامپ در پایان دور اول ریاست جمهوری باراک اوباما گفته بود که وی با تهدید ایران به دنبال پیروزی در انتخابات است.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ساعاتی بعد از این توییت، بعد از ظهر امروز پنجشنبه پیام توییتری تازه‌ای منتشر کرد. ظریف در این پیام به ادعاهای دروغین دولت «جورج بوش پسر» درباره وجود سلاح‌های کشتارجمعی در عراق اشاره کرد.

ظریف نوشت: «دونالد ترامپ از تصویری بی ارزش برای اتهام‌زنی بی ملاحظه علیه ایران استفاده می‌کند. دفعه قبل، ایالات متحده با ادعای ساختگی تسلیحات کشتار جمعی، منطقه ما را نابود کرد، هفت تریلیون دلار به باد داد و موجب تلفات ۵۸.۹۷۶ نفری از آمریکایی‌ها شد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: «این بار (به مراتب) بدتر خواهد بود. ترامپ مسئول کامل عواقب هرگونه ماجراجویی در روزهای پایانی کارش خواهد بود».

ظریف در دومین واکنش توییتری خود به لفاظی ضد ایرانی رئیس‌جمهور آمریکا، از دو تصویر «جورج بوش پسر» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و همچنین تصویر ترامپ در کنار بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی استفاده کرد.

تصویر مورد استفاده ظریف از جورج بوش پسر، مربوط به سخنرانی سال ۱۳۸۲ رئیس‌جمهور وقت آمریکا بر روی عرشه ناو «آبراهام لینکلن» است که در آن وی درباره جنگ آمریکا در عراق مدعی شده بود: «ماموریت با موفقیت پایان یافت».

پیش از این، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم ادعاهای مقام‌های آمریکایی‌ به ایران درباره حملات راکتی به سفارت واشنگتن در بغداد را رد کرده بود.

خطیب زاده در پاسخ به اتهامات مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا که ایران را در پشت پرده حملات راکتی یکشنبه به منطقه سبز بغداد خوانده، در توئیتی نوشت: اتهامات ضدایرانی پامپئو را که آشکارا با هدف تنش‌آفرینی طرح شده، قویا رد می‌کنیم.ایران هرگونه حمله به اماکن دیپلماتیک را مردود می‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: حضور نظامی ایالات متحده منبع بی‌ثباتی در منطقه ماست. هیچ میزانی از تحریف نمی‌تواند آمریکا را از شرارت‌هایش مبرا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
1
1
متاسفانه شده ایم گاوپیشونی سفیدهرخطایی درجهان روی میده بمانسبت میدهند
عبدال..
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
1
ترامپ منتظر انگیزه از سوی عرب ها است .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
3
حالا که امریکا اینقدر بد هست چرا آقای ظریف گل پسرشون رو نمیارن ایران؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
2
هفت تریلیون دلار حرفی که امریکا زده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین