کد خبر: ۶۸۷۲۱۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

نیوزویک: ارتش آمریکا همچنان نگران اعلام حکومت نظامی توسط ترامپ است

نشریه نیوزویک آمریکا در گزارشی از احتمال اعلام حکومت نظامی توسط ترامپ در واپسین روزهای حضورش در کاخ سفید به منظور حفظ قدرت خبر داد.
نیوزویک: ارتش آمریکا همچنان نگران اعلام حکومت نظامی توسط ترامپ است
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه نشریه نیوزویک آمریکا نوشته است، رهبران ارتش آمریکا نگران اقدامات احتمالی دونالد ترامپ در روزهای باقی مانده از ریاست جمهوری اش از جمله احتمال اعلام حکومت نظامی از سوی وی هستند و درباره چنین سناریویی به بحث پرداخته اند.

طبق گزارش این نشریه، رهبران نظامی پنتاگون و حوزه واشنگتن در آمریکا در وضعیت هشدار قرمز قرار داشته و نگران اقدامات احتمالی دونالد ترامپ در روزهای باقی مانده از ریاست جمهوری اش هستند.

افسران رده بالای ارتش، هر چند که سناریوی اعلام حکومت نظامی از سوی دونالد ترامپ را بعید می دانند اما در عین حال به بحث درباره اینکه در صورت اعلام این حکومت نظامی از سوی ترامپ چه کار خواهند کرد پرداخته اند. در عین حال فرماندهی های نظامی مسئول حوزه واشنگتن دی.سی در آمریکا درگیر تدارک محرمانه برنامه های احتیاطی برای این احتمال که نیروهای مسلح برای حفظ یا بازیابی نظم مدنی در طول برگزاری مراسم افتتاح ریاست جمهوری جو بایدن و دوره انتقال قدرت فراخوانده شوند بوده اند.

طبق گفته های یک افسر به نیوزویک که نامش را فاش نکرد، این برنامه ریزی از چشم کاخ سفید و وفاداران به ترامپ در پنتاگون از ترس اینکه توسط آنها تعطیل شود، دور نگه داشته شده است.

یک افسر بازنشسته که هم اکنون به عنوان مقاطعه کار نظامی به ارائه مشاوره به رهبران ارشد ارتش می پردازد اظهار کرد: "من برای ۴۰ سال است که با ارتش سر و کار داشته ام و هرگز شاهد بحثهایی که هم اکنون انجام می شوند و لزوم انجام چنین بحثهایی نبوده ام.

از سوی دیگر چند افسر دیگر با جایگاه های مشابه نیز قبول دارند هر چند شانس همکاری رهبران ارتش با هر گونه برنامه لغو نتایج انتخابات صفر است آنها این نگرانی را دارند که ارتش به ویژه در صورتی که دونالد ترامپ برای به کارگیری شبه نظامیان خصوصی و حامی خودش برای اخلال در روند انتقال قدرت و ایجاد خشونت در پایتخت آمریکا تلاش کند، به یک بحران ایجاد شده از سوی این رئیس جمهور آمریکا کشیده شود.

یک قاضی بازنشسته آمریکایی گفت: هم اکنون رئیس جمهور آمریکا به خاطر همه گیری کروناویروس عملا از اختیارات بی سابقه مرتبط با وضعیت اضطراری برخوردار است، اختیاراتی که ممکن است به ویژه در صورت توجه او به صحبتهای برخی از حامیانش، او را به این نتیجه برسانند که قدرتهای نامحدود داشته و فراتر از قانون است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین