کد خبر: ۶۸۷۲۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

دور جدید اعتراضات ضد نژادپرستی بعد از قتل یک سیاهپوست دیگر در آمریکا

به دنبال کشته شدن یک مرد سیاهپوست غیرمسلح توسط پلیس آمریکا در شهر کلومبوس ایالت اوهایو که دومین مورد از چنین قتلی در ماه جاری میلادی بوده، موج جدیدی از اعتراضات ضد بی عدالتی نژادی و خشونت پلیس در این کشور به راه افتاد.
دور جدید اعتراضات ضد نژادپرستی بعد از قتل یک سیاهپوست دیگر در آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس گزارشها این مرد سیاهپوست 47 ساله به نام آندره موریس هیل دوشنبه شب گذشته زمانی که در گاراژ خانه ای بود هدف شلیک پیاپی گلوله از سوی یک افسر پلیس که برای بررسی یک حادثه جزئی به صحنه فراخوانده شده بود، قرار گرفت.

بر اساس تصاویر به دست آمده از دوربین نصب شده روی یونیفرم، چند ثانیه قبل از شلیک گلوله هیل به سمت این مامور پلیس می آمد در حالی که یک تلفن همراه در دست چپش بود و دست دیگرش نیز قابل مشاهده نبود.

توماس کوئینلان، رئیس پلیس کلومبوس روز پنجشنبه اعلام کرد، آدام کوی، افسر پلیس عامل این قتل را از بابت اتهام "سوءرفتار جدی" اخراج می کند.

هیل تبدیل به دومین سیاهپوست آمریکایی شده که عرض کمتر از سه هفته به دست پلیس در شهر کلومبوس در حالی که غیر مسلح است کشته می شود.

در تاریخ چهار دسامبر نیز کیسی گودسان، 23 ساله، یک سیاهپوست غیر مسلح دیگر، در زمانی که در حال بازگشت به خانه بود توسط پلیس در شهر کلومبوس کشته شد. خانواده او گفته اند او در دستش یک ساندویچ داشت که ماموران پلیس آن را با اسلحه اشتباه گرفتند.

به دنبال وقوع این قتلها، معترضان ضد نژاد پرستی موج جدیدی از اعتراضات را در آمریکا به راه انداختند و با تکان دادن علامتهای جنبش "جان سیاهپوستان مهم است" خواستار اجرای عدالت در قبال افراد کشته شده در تیراندازی پلیس شدند.

در همین راستا این معترضان پنجشنبه در اطراف محل به قتل رسیدن موریس هیل در کلومبوس تجمع کردند.

این قتلها در کلمبوس در حالی رخ دادند که در تابستان گذشته آمریکا درگیر موجب تاریخی اعتراضات ضد نژادپرستی و ضد خشونت پلیس بود که در پی قتل جورج فلوید سیاهپوست توسط پلیس در ماه مه گذشته به راه افتادند.

بن کرامپ، یک وکیل که از چند خانواده قربانیان خشونت پلیس شامل خانواده فلوید دفاع کرده اظهار کرد: بار دیگر افسران پلیس یک مرد سیاهپوست دیدند و به این نتیجه رسیدند که او یک مجرم و خطرناک است.

او "توالی غم انگیز قتلها به دست افسران پلیس" را محکوم کرد.

اندرو گینتر، شهردار کلومبوس نیز گفت که از بابت مرگ هیل "منزجر" شده است.

گینتر گفت از این بابت که دو افسر پلیس دخیل در این حادثه به هیل کمک های اولیه نرساندند "بسیار آزرده خاطر" شده و خواستار اخراج فوری کوی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین