کد خبر: ۶۸۷۳۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بانک‌ها و صدا و سیما را متهمان اصلی شیوع سایت‌های قماربازی در کشور عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

جواد نیک‌بین با اشاره به اشاعه سایت‌های شرط‌بندی و قماربازی در کشور و برنامه مجلس برای جلوگیری از این مسائل اظهار داشت: طبق قانون شرط‌بندی و گرفتن وجه از این طریق حرام است و قوانین موجود برای برخورد با این مسائل کفایت می‌کند، اما چنانچه قوه قضائیه و یا بانک‌ها و دولت نیاز به قانون مصوب جدید داشته باشند باید لایحه بدهند، ما نیز در مجلس حتما بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در رابطه با شیوع این مسائل در کشور دو نهاد مقصر هستند، و ابتدا بانک‌ها باید پاسخ دهند که چگونه ظرف مدت کوتاهی چند هزار میلیارد تومان پول جابجا می‌شود؟ این میزان پول نیاز به چند میلیون کارت دارد. چگونه درگاه‌های اینترنتی رصد نمی‌شوند؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: بانک‌ها برای اینکه تراکنش‌شان بالا برود و سود بیشتری بدست آورند به این موضوع که مثلا ظرف 24 ساعت 20 هزار میلیارد تومان به حساب یک سایت واریز می‌شود توجهی نمی‌کنند و این موارد را ارزیابی قرار نمی‌کنند.

وی رسانه ملی و عدم اطلاع رسانی به مردم را دومین مقصر ایجاد چنین فضایی در کشور دانست و گفت: باید در این زمینه اطلاعات کافی و لازم در اختیار مردم قرار گیرد، باید جزئیات و نحوه کلاهبرداری‌های این‌چنینی به اطلاع جامعه رسانده شود و مردم بدانند که در صورت ورود به این عرصه مغبون می‌شوند که تاکنون رسانه ملی هیچ اقدام مثبتی انجام نداده است.

نیک بین با اشاره به حضور برخی سلبریتی‌ها پشت پرده این سایت‌های قماربازی تاکید کرد: مشکل اینجاست که سلبریتی‌ها از جمله بازیگران و یا بازیکنان ورزشی در جامعه تعیین می‌کنند که مردم چه کاری انجام دهند و یا چه لباسی بپوشند، متاسفانه الگوبرداری در جامعه ما اشتباه است و صدا و سما در این زمینه با عملکرد ضعیفی که داشته منجر به بروز این فضا در کشور شده و به این مسائل دامن زده است.

در رزوهای اخیر معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در توییتی نوشته بود: اطلاعات ۷۰ هزار قمارباز فعال شناسایی شده توسط سامانه هوشمند کشف جرایم مالی شبکه پرداخت، به مرجع محترم قضایی ارسال شد.

بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
یک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
2
وقتی در مسابقات صداوسیما در چنددقیقه پرسش وپاسخ صاحب میلیونها، این نیز دستیابی به ثروت لحظه ای است که خود مشوقی برای رسیدن به پولهای هنگفت در ثانیه ایست
جوادمقدسی
|
-
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
1
تشویق برای خرید یک عدد تاید لباسشویی یا یک قوطی رب گوجه فرنگی یا افتتاح حساب قرض الحسنه و ...که موجب بدست آوردن جوایز ومبالغ شگفت انگیزی در قرعه کشی خواهد شد جز سو استفاده از بینندگان و ترویج راحت طلبی وبرانگیختن حرص وطمع انسان چه هدفی دارد؟خرید بلیطهای بخت ازمایی آیا از خرید یک قوطی رب گوجه فرنگی بیشتر هزینه دارد؟
درحالیکه مردم تا خرخره درگرداب مشکلات ریز ودرشت زندگی غرق هستند یک اپلیکیشن جدید که توسط سیامک انصاری درکل شبکه های رادیویی وتلویزیونی تبلیغ میشود هرهفته 580میلیارد ت به جیب صداوسیما میریزد. هزینه ی این حاتم بخشی حتما باید دریک نمایش دیگر ازمردم گرفته شود.نامش قرعه کشی یا هرچه باشد سرکیسه کردن مردم است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین