کد خبر: ۶۸۷۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸

مقاله نیویورک‌تایمز از رقابت پولیتزر حذف شد/فریب تروریستی به سبک داعش

پادکست «خلافت» از نیویورک تایمز که به مرحله نهایی رقابت جایزه ادبی «پولیتزر» رسیده بود، به خاطر مغایرت هویت یکی از مهره های اصلی داعش، از این رویداد کنار گذاشته شد.
مقاله نیویورک‌تایمز از رقابت پولیتزر حذف شد/فریب تروریستی به سبک داعش
آفتاب‌‌نیوز :

پادکست مربوط به تروریسم از نیویورک تایمز که نامزد نهایی دریافت جایزه پولیتزر بود، در پی انتشار مقاله مبنی بر عدم تأیید ادعاهای مردی که محور «خلافت» بود، پس گرفته شد.

از این رو پادکست «خلافت» از نیویورک تایمز که به مرحله نهایی رقابت جایزه ادبی «پولیتزر» رسیده بود، از این رویداد کنار گذاشته شد.

پادکست پرخواننده درباره تروریسم از نیویورک تایمز که به عنوان نامزد جایزه پولیتزر به مرحله نهایی رسیده بود، در پی عدم تصدیق ادعاهایی مربوط به شخص محوری «خلافت» از این رقابت کنار گذاشته شد.

هیئت مدیره جوایز پولیتزر در بیانیه ای اعلام کرد که انصراف مقاله نیویورک تایمز را به عنوان یک تصمیم مناسب در مورد این موضوع پذیرفته است.

مجموعه پادکست سال ۲۰۱۸، در مورد یک مرد کانادایی که گفته بود برای «داعش» در سوریه جنایاتی انجام داد، به عنوان فینالیست در گروه «گزارش» بین المللی برای سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود که توسط رویترز و آسوشیتدپرس برنده شد.

اما تایمز هفته گذشته اعلام کرد که پس از دستگیری این مرد در کانادا در ماه سپتامبر به جرم فریب تروریستی، تحقیقات مفصلی انجام و مشخص شد داستان این مرد با آنچه در مقاله مذکور نیویورک تایمز آمده همخوانی ندارد و گزارش مذکور را با ایراد جدی مواجه ساخت.

تایمز در ایمیلی به آسوشیتدپرس نوشت: ما داوطلب شدیم تا استناد را برگردانیم و هیئت جایزه پولیتزر این پیشنهاد را پذیرفت.

این روزنامه قبلاً گفته بود که جایزه «Peabody» را که برای همین گزارش «خلافت» با موضوع «داعش» برنده شده بود پس خواهد داد و باشگاه مطبوعات خارج از کشور آمریکا (Overseas Press Club of America) گفت که افتخاری را که به پادکست داده بود پس می گیرد.

«روکمینی کلیماچی» گزارشگر اصلی این مقاله در مورد داعش در عراق است که به گفته خودش بیش از ۱۵ هزار صفحه در این خصوص نوشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین