کد خبر: ۶۸۷۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۸۶ - ۲۰:۵۷
نوری همدانی:

بانك‌ها باید صددرصد از ربا منزه باشند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار جمعی از مسوولان شعب بانك مسكن استان قم تاكید كرد: بانك‌ها باید صد در صد از ربا منزه باشند.

وی در این دیدار گفت: یكی از موضوعاتی كه در قرآن به آن اشاره شده مساله‌ ساختن یك جامعه‌ قدرتمند است كه اسلام می‌خواهد یك امتی دارای عزت و قدرت داشته باشد.

به گزارش ایسنا، نوری همدانی با اشاره به اینكه در قرآن در مورد عزت و قدرت مسلمانان آیاتی ذكر شده افزود: مسلمانان بهترین امتی هستند كه دارای علم و عزت و قدرت هستند و باید در برابر ظالمان منفعلانه برخورد نكنند.

استاد حوزه علمیه با بیان این‌كه مسلمانان باید در راستای اعتدال گام بردارند و افراط و تفریط در اسلام وجود ندارد، اعتدال و میانه‌روی را از مزایای دین اسلام خواند و افزود: اسلام هم توجه به مادیات دارد و هم معنویات و یكی از بركات این انقلاب است كه باید فرهنگ اسلام را به مردم بشناساند.

وی، انقلاب اسلامی را ادامه‌ نهضت عاشورای حسینی خواند و در ادامه درباره دیركرد پول در بانك‌ها گفت: دیركرد، ربا و حرام است و ربا چیز عجیبی است و در اقتصاد جامعه سریع نفوذ می‌كند.

نوری‌همدانی گفت: پول‌هایی كه مردم در بانك‌ها سرمایه‌گذاری می‌كنند باید در اقتصاد، صنعت و تجارت به كار انداخته شود و منافعی كه از این سرمایه‌گذاری به دست می‌آید چند درصد آن به حساب صاحب پول ریخته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین