کد خبر: ۶۸۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۴

اسرائیل:صلح با مصر یک سرمایه است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  وزیر دفاع اسرائیل ، ایهود باراک ، روز 4شنبه به منظور بهبود روابط با مصر از آن کشور دیدار می کند . 

بر طبق گزارش رویترز این دیدار پس از آنکه وزیر خارجه اسرائیل مصر را متهم به بةخطرانداختن ثبات منطقه از طریق عدم جلوگیری از قاچاق اسلحه به نوار غزه کرده بود صورت می گیرد .
 
مصر اولین کشور عربی است که با به رسمیت شناختن کشور یهودی کلید میانجی میان اسرائیل و فلسطین شد . 

اسرائیل و مصر هردو هم مرز کناری نوار غزه هستند اما گه گاه بر سر به دست آوردن منطقه به تصرف درآمده توسط حماس در ماه ژوئن اختلاف دارند . 

سخنگوی باراک پیش از برگزاری مذاکرات با حسنی مبارک رییس جمهور و مقامات امنیتی مصر در شرم الشیخ به نقل از وی گفت : « صلح با مصر یک سرمایه‌ی استراتژیک
برای اسرائیل است و اختلافات باید برطرف شوند .» 

وزیر خارجه اسرائیل «تزیپی لیونی» روز سه شنبه گفته بود : نیروهای مصری باید از رسیدن اسلحه قاچاق به نوار غزه جلوگیری کنند . 

اظهار نظر لیونی از سوی قاهره رد شد ، پیش از این نیز قاهره از درخواست کنگره‌ی آمریکا از بوش برای قطع ارسال کمک های نظامی به مصر به منظور جلوگیری قاچاق اسلحه از صحرای سینا به نوار غزه ابراز ناراحتی کرده بود. 

«حسام زکی» سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت: مطمئنا این برای وزیر اسرائیلی بهتر خواهد بود که به‌جای اظهار‌نظر غیر‌مسئولانه در موضوعاتی که بی ربط به وی هستند و اطلاعات کافی درباره آنها ندارد، تمرکز خود را متوجه مذاکرات با فلسطینی‌ها کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین