کد خبر: ۶۸۷۶۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹

چند درصد قمی‌ها سواد دارند؟

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی از هر ۱۰۰ نفر ۴۷ نفر از مردم استان قم سواد داشتند و امروز از هر صد نفر ۹۷ نفر سواددارند.
چند درصد قمی‌ها سواد دارند؟
آفتاب‌‌نیوز :

 حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: 41 سال از تشکیل سوادآموزی توسط امام خمینی(ره) در 7 دی‌ماه 58 می‌گذرد و ایشان فرمان تشکیل نهضت را از قم صادر کردند و این افتخار بزرگی است.

وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی از هر 100 نفر 47 نفر از مردم استان قم سواد داشتند و امروز از هر صد نفر 97 نفر سواددارند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم بیان کرد: درزمینهٔ عدالت منطقه‌ای و شهری و روستایی در ابتدای انقلاب اسلامی 30 درصد روستاییان سواد داشتند و امروز 80 درصد اهالی روستا از سواد برخوردار هستند.

قاسمی نیا گفت: نرخ باسوادی مردان نیز از 64 درصد به 93 درصد افرایش یافته و 29 درصد رشد دارد، در حوزه زنان افزایش سواد از 34 درصد به 87 درصد رسیده و 53 درصد رشد دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم تصریح کرد: افزایش درصد باسوادی شهری از 53 به 90 درصد و 37 درصد رشد داشته است و باسوادی روستایی از 30 به 80 درصد با رشد 50 درصدی رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه علم جهت‌دار در سعادت و ارتقای دین و ایمان افراد تأثیر دارد ادامه داد: ازاین‌رو از 1000 ساعت فعالیت رسمی 230 ساعت به آموزش و روان‌خوانی قرآن و آشنایی بازندگی اهل‌بیت(ع) و معارف و ارزش‌های اسلامی اختصاص می‌یابد.

4 شهید در قم متعلق به خانواده نهضت سوادآموزی است

قاسمی نیا تصریح کرد: از 179 شهید در کشور، 4 شهید در قم متعلق به خانواده سوادآموزی بوده که اسامی آن‌ها فاطمه حاجی بابایی و احمد علیخانی و محمدعلی ملک محمدی و حمید آوری فر است.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان قم در مورد آموزش به اتباع و مهاجرین خارجی عنوان کرد: در بحث آموزش اتباع خارجی جز استان‌های برتر هستیم و در سرشماری سال 95 میزان 14 درصد بالاتر از میانگین کشوری قرار داشتیم و 86 درصد از اتباع در قم باسواد هستند.

وی خاطرنشان کرد: در زیست‌بوم جدید با توجه به شیوع کرونا، تولید لوح‌های آموزش فردبه‌فرد و خودآموز و تولید اپلیکیسشن و استفاده از ظرفیت رادیو در آموزش شکل گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
2
صفردرصد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین