کد خبر: ۶۸۷۶۲۹
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰

اعضای باند جعل مدارک هویتی در البرز دستگیر شدند

فرمانده انتظامی البرز از دستگیری اعضای باند جعل مدارک هویتی که باتهیه دسته چک اقدام به ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از مردم کرده بودند در این استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سردار عباسعلی محمدیان اظهار داشت که در پی ارجاع یک فقره پروند کلاهبرداری از مراجع قضایی به پلیس آگاهی استان البرز مبنی بر اجاره قالب های بتنی با ارائه دسته چک های جعلی، تحقیقات در خصوص ابعاد پنهان این پرونده آغاز و رسیدگی به آن به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت .

وی اضافه کرد : ماموران انتظامی یکی از مظنونان این پرونده را در منطقه چهارباغ استان البرز شناسایی و دستگیر کردند که در بازرسی از وی سه قطعه کارت ملی و ۲ فقره دسته چک جعلی کشف و متهم برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی استان البرز منتقل شد.

اعضای باند جعل مدارک هویتی در البرز دستگیر شدند

سردار محمدیان گفت که در بررسی کارت های ملی و دسته چک های جعلی مشخص شد که نامبرده با همدستی چهار نفر دیگر با تهیه مدارک جعلی از طریق خرید کارت ملی مربوط به افراد معتاد و کارتن خواب و دستکاری درآن ها از جمله جابجایی عکس آن با عکس خودشان و مراجعه به بانک و افتتاح حساب، دسته چک دریافت کرده و با تبلیغات گسترده در سایت های خرید وفروش کالا اقدام به اجاره قالب های بتونی و پرداخت اجاره آن با چک های جعلی می کردند .

وی افزود: متهمان در این مدت اقدام به عقد قرار داد با کارگاه های فروش و اجاره تجهیزات ساختمانی به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال کرده و پس از اجاره قالب های بتنی آن ها را به ۲ نفر مالخر با قیمت پایین تر از قیمت بازار فروخته اند.

فرمانده انتظامی البرز خاطرنشان کرد: متهمان تا کنون، مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از مالکان تجهیزات ساختمانی با ارائه دسته چک های جعلی کلاهبرداری کردند و و با تلاش ماموران پلیس مخفیگاه مالخران نیز در شهر قدس استان تهران شناسایی و با دریافت نیابت قضایی هر ۲ متهم دستگیر شدند .

وی با بیان این که تا کنون پنج نفر از مال باختگان شناسایی شده اند اظهار داشت : تلاش برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین