کد خبر: ۶۸۷۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵

مصر سفارت خود را در لیبی بازگشایی می کند

دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که هیات مصری که اکنون سرگرم دیدار از لیبی است، وعده داد سفارت این کشور در طرابلس بازگشایی شود.
مصر سفارت خود را در لیبی بازگشایی می کند
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی وزارت خارجه دولت وفاق لیبی به الجزیره گفت : سفر هیات مصری به طرابلس با هدف از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور انجام شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، یک هیات بلندپایه مصر شامل مسئولان وزارت خارجه و اطلاعات این کشور، امروز وارد طرابلس شد.

سفر هیات مصری به دنبال سفر روز گذشته هیات بلندپایه ارتش ترکیه به لیبی صورت گرفته است.

"خلوصی آکار" وزیر دفاع ترکیه روز شنبه در راس یک هیات بلندپایه و به همراه رییس ستاد مشترک و فرماندهان ارتش این کشور وارد لیبی شد.

سفر هیات بلندپایه ارتش ترکیه به طرابلس پایتخت لیبی به دنبال تهدیدات اخیر «خلیفه حفتر» فرمانده شبه نظامیان موسوم به "ارتش ملی لیبی" علیه نیروهای ترکیه انجام گرفت.

حفتر پنجشنبه گذشته از عناصر تحت امر خود خواست تا برای بیرون راندن نیروهای ترکیه و شبه نظامیان خارجی از خاک لیبی، آماده باشند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ میلادی در پی خیزش مردمی و حمله نظامی نیروهای «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) با هدف برکناری «معمر قذافی» دیکتاتور وقت این کشور، با تنش‌های سیاسی و درگیری‌های نظامی بسیار گسترده‌ای روبه‌رو بوده است.

این کشور در نهایت به ۲ بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی با مرکزیت طرابلس دولتی موسوم به «وفاق ملی» به ریاست «فایز السراج» بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد و برخی کشورها از جمله ترکیه، قطر و ایتالیا است و در بخش شرقی و جنوب نیز «خلیفه حفتر» ژنرال بازنشسته ارتش بر امور مسلط شده است که از سوی کشورهایی مانند عربستان، روسیه، فرانسه، مصر، امارات متحده عربی، یونان و قبرس حمایت می‌شود..

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین