کد خبر: ۶۸۷۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲

ترامپ مصوبه کمک‌های مالی کرونا را امضا کرد

دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده مصوبه ۹۰۰ میلیارد دلاری کمک های اقتصادی برای مقابله با تبعات همه گیری ویروس کرونا را امضا کرده است.
ترامپ مصوبه کمک‌های مالی کرونا را امضا کرد
آفتاب‌‌نیوز :

خبر امضای این مصوبه ساعتی پس از آن اعلام شد که آقای ترامپ در توییتر به مردم آمریکا وعده داد که به زودی اخبار خوبی را درباره قانون کمک های مالی دریافت خواهند کرد.

دو قانون مربوط به اعطای کمک های مالی برای مقابله با تبعات اقتصادی همه گیری ویروس کرونا که در ماه مارس تصویب شده بودند، شنبه منقضی شدند و به خاطر عدم امضای مصوبه جدید که دوشنبه گذشته تصویب شد، حقوق بیکاری ۱۲ میلیون آمریکایی به طور موقت قطع شد.

یکی از علت های مخالفت آقای ترامپ با مصوبه کنگره این بود که او خواهان افزایش کمک پرداختی به شهروندان از ۶۰۰ دلار تصویب شده به ۲۰۰۰ دلار بود. این کمک مالی شامل افرادی است که درآمد سالانه آنها از ۷۵۰۰۰ هزار دلار کمتر است.

جمهوری خواهان کنگره با این درخواست مخالفت کرده بودند.

او همچنین بر کاهش میزان کمک های خارجی هم تاکید کرده بود که این خواسته با مخالفت دموکرات ها مواجه شد.

در پی امضای این مصوبه، آقای ترامپ در بیانیه ای گفت که مجلس سنا قرار است افزایش پرداخت به شهروندان را به ۲۰۰۰ دلار را به رای بگذارد و تحقیقات درباره تقلب در انتخابات را آغاز کند.

نانسی پلوسی، رییس دموکرات مجلس نمایندگان در بیانیه ای با استقبال از اقدام آقای ترامپ، از او و جمهوری خواهان کنگره خواست با دموکرات ها در مجلس نمایندگان برای تصویب طرح پرداخت کمک ۲۰۰۰ دلاری به شهروندان همکاری کنند.

به گفته خانم پلوسی، طرح پرداخت این کمک به عنوان یک قانون مجزا روز دوشنبه به مجلس نمایندگان عرضه خواهد شد.

جو بایدن، رییس جمهوری منتخب آمریکا روز گذشته درباره تبعات ویرانگر عدم امضای مصوبه کنگره به وسیله آقای ترامپ هشدار داده بود.

خودداری آقای ترامپ از امضای مصوبه مالی کنگره که علاوه بر مصوبه ۹۰۰ میلیارد دلاری کمک های مالی شامل اختصاص یک تریلیون و ۴۰۰ میلیارد دلار برای هزینه های جاری دولت بود، بخش هایی از دولت آمریکا را از روز سه شنبه در معرض تعطیلی قرار داده بود.

دونالد ترامپ هفته گذشته بودجه دفاعی ۷۴۰ میلیارد دلاری کنگره را هم وتو کرد.

آقای ترامپ پیشتر هشدار داده بود اگر این مصوبه با لغو قانون موسوم به ماده ۲۳۰همراه نباشد، آن را وتو خواهد کرد.

ماده ۲۳۰ به شبکه‌های اجتماعی در برابر مطالب منتشر شده کاربران مصونیت می‌دهد.

کنگره قرار است قانون بودجه دفاعی را هم دوباره در دستور کار قرار دهد.

آقای ترامپ همچنین با تغییر نام پایگاه‌های نظامی که به نام فرماندهان ارتش جنوب در جنگ داخلی آمریکا نامگذاری شده‌اند، مخالفت کرده است.

برای لغو وتوی آقای ترامپ به رای دو سوم نمایندگان هر دو مجلس کنگره آمریکا نیاز است.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین