کد خبر: ۶۸۷۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

"انتخابات چهارم اسرائیل؛ نتانیاهو در خطر است"

یک نویسنده اسرائیلی در سخنانی گفت که برگزاری انتخابات برای چهارمین بار به این معنی است که نخست‌وزیر کنونی این رژیم صهیونیستی واقعاً در خطر است.
آفتاب‌‌نیوز :

 "دفنا لیئیل"، یک نویسنده اسرائیلی با انتشار یادداشتی درباره برگزاری انتخابات برای چهارمین بار طی دو سال در اراضی اشغالی و وضعیت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کنونی این رژیم نوشت که نتانیاهو به شکل کاملاً متفاوتی با این کمپین انتخاباتی و با هجمه اردوگاه راستگرا مواجه خواهد شد؛ چراکه وی برای مواجهه با چالش نفتالی بنت، رئیس حزب"یمینا" و گدعون ساعر، از رهبران سابق لیکود و رهبر حزب تازه تشکیل شده "امید نو" به یک تاکتیک جدید نیاز دارد.

به گزارش عربی۲۱، طبق این گزارش، در دور آتی انتخابات در اراضی اشغالی اگر نتایج مطابق با نظرسنجی‌های انجام شده فعلی باشد، نتانیاهو دیگر فرد برتر نخواهد بود؛ چراکه ساختار سیستم سیاسی رژیم صهیونیستی از یک سیستم دو بلوکی متشکل از نتانیاهو از یک سو و اردوگاه چپ میانه از سوی دیگر تغییر یافته و به سیستمی متشکل از دست‌کم چهار بلوک تبدیل شده است.

لیئیل در ادامه آورده است که بلوک‌های انتخاباتی رقیب نتانیاهو، متشکل از ساعر، نفتالی بنت و آویگدور لیبرمن، رئیس حزب "​إسرائیل​ بیتنا" است.

وی همچنین گفت که اغلب رای دهندگان راست گرا اکنون غیر مذهبی هستند و اگر همه آنها همکاری کنند، نتانیاهو نمی‌تواند به آنها (بنت، ساعار و لیبرمن) خیانت کند؛ چراکه نفتالی بنت در دور قبلی انتخابات گفته بود که قادر به تشکیل یک دولت جایگزین برای نتانیاهو است.

این نویسنده در ادامه نوشت: به دنبال شکست نتانیاهو در پرونده کرونا و قرنطینه سراسری در ایام اعیاد یهودی، ناامیدی عمیقی نسبت به وی شکل گرفته است. برخی مقامات اذعان کرده‌اند که ما با دور انتخاباتی کاملاً متفاوت از دور قبلی مواجه هستیم، چراکه این انتخابات بدون حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برگزار خواهد شد و نتانیاهو بدون وجود یک "دوست خوب" در کاخ سفید وارد این انتخابات می‌شود.

وی در پایان گفت: انتظار می‌رود نتانیاهو برای تأیید دستاوردهای سیاسی خود تلاش کند، اما او باید مراقب باشد، زیرا ما شاهد سه دور رقابت انتخاباتی مکرر بوده‌ایم و دور چهارم یک داستان کاملاً متفاوت است و در پایان نتانیاهو لزوماً به دفتر نخست‌وزیری بر نمی‌گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین