کد خبر: ۶۸۷۸۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۱

چگونه سردار سلیمانی پوتین را متقاعد کرد

سیدحسن نصرالله در گفت‌وگو با شبکه المیادین درباره موضوعات متنوعی صحبت کرده است؛ ازجمله لزوم هوشیاری در دوره باقی‌مانده ترامپ و نحوه متقاعدشدن ولادیمیر پوتین برای حضور در سوریه از سوی سردار سلیمانی و ترور او. در ادامه بریده‌هایی از مهم‌ترین اظهارات این گفت‌وگو را می‌خوانید.
چگونه سردار سلیمانی پوتین را متقاعد کرد
آفتاب‌‌نیوز :

همه احتمالات (دراین‌باره که رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در روزهای آینده دست به اقدامی بزند) به‌ویژه به ‌دلیل نوع شخصیت ترامپ که جنون بزرگ و عظیمی دارد، وارد است، ولی همه این اظهارات و اقدامات در قالب جنگ روانی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت است. در زمان باقی‌مانده از ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ باید با هوشیاری و احتیاط رفتار کرد و ما باید در این مرحله و هفته‌های کم باقی‌مانده هوشیار و آگاه باشیم تا ما را غافلگیر نکنند.

ترور حاج قاسم طرح سه‌گانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی است؛ اما فقط ترامپ می‌توانست از عهده این کار بربیاید؛ البته عربستان تحریک کرد و هزینه داد، زیرا سعودی‌ها فقط پول می‌دهند و هزینه می‌کنند.

حاج قاسم رحمه‌الله از بُعد انسانی و اخلاقی، بسیار منحصربه‌فرد بود و راز موفقیت او شخصیت اخلاقی و انسانی‌اش بود. ژنرال‌ها معمولا دارای تیپ، پرستیژ و شیوه‌نامه‌ها و حد و مرزها هستند؛ اما وی که مسئولیت بزرگی در ایران، نیروی بزرگ منطقه داشت، بسیار متواضع بود و در اولین دیدار نیم‌ساعت و یک ساعت اول تصور می‌کردی در برابر یک دوست، رفیق و محبوب هستی، انگار سالیان سال وی را می‌شناختی. اصلا تصنعی نبود، حاضر بود برای دیگران جان‌فشانی کند.
سردار از گروه‌های مقاومت فلسطین حمایت و آنها را برای مقابله با دشمن صهیونیست متحد کرد. نقش سردار شهید در تجهیز این گروه‌ها به تسلیحات و انتقال تکنولوژی ساخت موشک و راکت به غزه مهم است. (درباره نحوه دستیابی حزب‌الله به موشک‌های کورنت روس در جنگ با رژیم اسرائیل): وزارت دفاع سوریه این موشک‌ها را با پول خود خرید و حزب‌الله از آن در نبرد با صهیونیست‌ها استفاده کرد. شهید سلیمانی از ‌جمله کسانی بود که خواستار تحویل این موشک‌ها به گروه‌های مقاومت در غزه بود و در حمایت از گروه‌های مقاومت هرگز کوتاهی نداشت.
توجیه کشورهای عربی مثل سعودی و امارات برای ارتباط با رژیم اسرائیل، ایران است؛ اما حقیقت آن است که فلسطین باری بر دوششان بوده که می‌خواهند از آن خلاص شوند، چراکه آنها دنباله‌رو آمریکا بودند و طبیعتا این مسئله آنها را به سمت همکاری و عادی‌سازی با تل‌آویو سوق داد.

حضور رسانه‌ای و تصویر سردار سلیمانی در خط مقدم مقابله با داعش، تعمدی نبود و من از نظر امنیتی مخالف بودم، اما بعد از شنیدن نظر حاج قاسم نظرم عوض شد. معتقدم امروز این موضوع به نفع مقاومت شد؛ چون مشخص شد چه کسانی مقابل داعش ایستادند.

آمریکا معتقد بود با ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، محور مقاومت به پایان خواهد رسید، حال آنکه این محور محدود به یکی، دو نفر نبوده و نخواهد بود. پاسخ ترور شهید سلیمانی و المهندس، مسئله امروز و فرداست. خونشان روی زمین نمی‌ماند.

همه اقدامات آمریکا علیه ایران از تحریم و تهدید صرفا به‌خاطر حمایت جمهوری اسلامی از گروه‌های مقاومت در منطقه و در رأس آنها گروه‌های فلسطین نبوده، بلکه واشنگتن به‌ دنبال سیطره بر این کشور و چپاول منابع آن است، همان‌گونه که در زمان شاه این‌گونه بود.

روسیه در ابتدای امر مردد بود که وارد جنگ در سوریه شود و حاج قاسم سلیمانی با استدلال و شخصیت کاریزماتیک خود آن‌هم روی نقشه و توضیحاتی واقعی در جلسه‌ای که با رئیس‌جمهور روسیه داشت، او را متقاعد کرد که برای مقابله با تروریست‌ها و جلوگیری از سقوط دولت سوریه، به مسئله این کشور ورود کند. «در آن جلسه دوساعته، پوتین به حاج قاسم گفت من قانع شدم. این چیزی بود که از حاج قاسم شنیدم. حاج قاسم توانست با استدلال و تشریح واقعیت پوتین را قانع کند و توانست روشن کند که نتیجه این ورود چه خواهد بود. الان همه می‌دانند که روسیه از دروازه سوریه به دنیا بازگشت».

ایران کشوری نیست که در مسائل و پرونده‌های مختلف خریده یا فروخته شود یا اینکه به نیابت از ملت‌های منطقه با آمریکایی‌ها مذاکره کند. کمااینکه به اروپایی‌ها نیز گفته است که مذاکره و گفت‌وگو به نیابت از یمنی‌ها یا دیگران در منطقه به آن مربوط نمی‌شود. واشنگتن اصرار داشت که با تهران بر سر میز بنشیند و پرونده عراق را بررسی کند. وقتی خیلی اصرار کردند، ایران پاسخ داد با عراقی‌ها صحبت کنید، اگر آنها صلاح دیدند، ما مانعی نداریم اما به دو شرط؛ مذاکره با حضور طرف عراقی باشد و دوم اینکه دیدار علنی باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
سوریه کشوری‌است که هفتاد درصد اقتصاد آن دست اطرافیان و نزدیکان اسد قراردارد و دارای فساد اقتصادی.

این خصوصیت ِ همه کشور‌های دیکتاتوری با رئیس جمهور مادام‌العمرهست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین