کد خبر: ۶۸۷۸۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶

سازنده چینی بازی تاج و تخت درگذشت

گزارش ها حاکی است «لین چی» ۳۹ ساله، بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت ساخت بازی‌های کامپیوتری یوزو (Yoozoo) که سریال بازی تخت و تاج از جمله تولیدات مشهور این شرکت بود به دلیل مسمومیت درگذشت.
سازنده چینی بازی تاج و تخت درگذشت
آفتاب‌‌نیوز :

لین ۳۹ ساله در ۱۶ دسامبر / ۲۶ آذر ۱۳۹۹/ پس از بروز علائم حاد بیماری مسمومیت در بیمارستان شانگهای بستری شده بود شرکت یوزو آن زمان وضعیت عمومی لین را مساعد اعلام کرده بود.

به گزارش روزنامه ساوث چاینار مورنینگ پست، پلیس شانگهای در یک پست وبلاگی در ویبو اعلام کرد یک همکار مرد لین با نام خانوادگی «وی» مظنون است که لین را مسموم کرده است این فرد برای انجام تحقیقات بیشتر بازداشت شده است.

شرکت ساخت بازی های رایانه ای «یوزو» موسوم با نام تجاری (Youzu Interactive Co) سریال هایی از جمله بازی تاج و تخت: زمستان در راه است را راه تهیه کرده است. این شرکت در شهریور ماه سال جاری با شرکت نتفلیکس (Netflix Inc) به توافق رسید که رمان علمی تخیلی «مسئله سه بدن» را در یک سریال بسازد.

یوزو اعلام کرد این شرکت فعالیت عادی خود را ادامه خواهد داد و به دنبال جانشین لین خواهد بود.

ثروت خالص «لین چی» ۶.۸ میلیارد یوان (۱ میلیارد دلار) تخمین زده شده است.

شرکت یوزو در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد و بیشتر به عنوان سازنده بازی تاج و تخت: زمستان در راه است که یک بازی جذاب برای گوشی های هوشمند و رایانه های شخصی مبتنی بر سری های HBO است شناخته می شود.

سهام این شرکت به دنبال مرگ بنیانگذار آن ۱۸ درصد سقوط کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین