کد خبر: ۶۸۷۸۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

خانواده فعال سعودی: انگیزه‌های سیاسی پشت حکم لجین است/ آمریکا ابراز نگرانی کرد

خانواده لجین الهذلول اعلام کرد که حکم صادره در حق وی با انگیزه‌های سیاسی بوده است.
خانواده فعال سعودی: انگیزه‌های سیاسی پشت حکم لجین است/ آمریکا ابراز نگرانی کرد
آفتاب‌‌نیوز :

 ولید الهذلول، برادر لجین الهذلول، فعال زن محبوس عربستانی اعلام کرد: حکم صادره در حق وی با انگیزه‌های سیاسی بوده است و نشان می‌دهد که دادگاه مستقل نبوده است. از روز اول، دادگاه انگیزه‌های سیاسی داشت. دادگاه هیچ استقلالی نشان نداد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی با تاکید بر اینکه خانواده وی ناامیدی کاملی نسبت به این حکم دارند، تصریح کرد: ما درخواست تجدید نظر در این حکم را خواهیم داد.

در همین راستا، علیاء الهذلول، خواهر لجین الهذلول نیز گفت که حکم صادره در حق وی یک نوع حفظ آبرو برای دستگاه قضائی و دولت عربستان است.

وی در توئیتی نوشت: آنچه می‌دانم این است که لجین هیچ گاه نسبت به ظلم رضایت نداده است، به همین دلیل، احتمال می‌رود که درخواست تجدید نظر را علیه این حکمی ارائه دهد که او را به عنوان یک تروریست نامیده است. این در حالی است که وی هیچ گاه دست خود را علیه کسی بلند نکرده است. لجین همچنین درخواست تجدیدنظر علیه حکم مبنی بر عدم وجود شکنجه در حق وی خواهد داد و خواهان تحقیقات جدی خواهد شد.

از سوی دیگر، آمریکا نیز نگرانی خود را نسبت به حکم حبس فعال سعودی، لجین الهذلول ابراز کرد.

مسئولان ارشد آمریکایی نسبت به این حکم اظهار نظر نکردند، اما کایل براون، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توییتی نوشت که کشورش نسبت به گزارش‌هایی مبنی بر حکم صادره در حق الهذلول نگران است.

براون تصریح کرد: ما بر اهمیت آزادی بیان و فعالیت مسالمت آمیز در عربستان در شرایطی که این کشور در حال تقویت حقوق زنان است، تاکید داریم.

وی ادامه داد: ما امیدوار هستیم که وی به صورت زودهنگام در سال ۲۰۲۱ آزاد شود.

همچنین جک سالیوان که جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا وی را برای منصب مشاور امنیت ملی نامزد کرده است، گفت که این حکم ظالمانه و نگران کننده است.

وی در توییتی نوشت: همانطور که در گذشته گفتیم، دولت بایدن علیه نقض‌های حقوق بشر در هرجا که رخ دهد، خواهد ایستاد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین