کد خبر: ۶۸۷۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

کرونا این افراد را میلیاردر کرد

شیوع پاندمی کرونا گروه نخبه‌ای از متخصصان حوزه بهداشت، درمان و سلامت در جهان را به افراد میلیاردر سال جاری میلادی تبدیل کرد.
کرونا این افراد را میلیاردر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

قریب به ۵۰ پزشک و دانشمند که در شرکت های مرتبط با حوزه درمان فعال هستند سال جاری میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونا و تلاش برای ساخت واکسن و مقابله با این ویروس میلیاردر شده اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از نشریه "فوربس"؛ از جمله این افراد می‌توان به "کارل هانسن" مدیر شرکت ابسلارا با ارزش دارایی ۲.۹ میلیارد دلاری، "تیموتی اسپرینگر" چهارمین سهامدار شرکت مدرنا با ارزش سهام ۱۷.۳ میلیون دلاری (هفتمین فرد میلیاردر در جدول امسال)، "رابرت لانگر" پروفسور دانشگاه ام آی تی و یکی از مخترعین پیشتاز (هشتمین فرد میلیاردر در جدول سال جاری) با ارزش دارایی ۱.۵ میلیارد دلاری اشاره کرد‌

نکته جالب توجه آن است که ۲۸ نفر از ۵۰ دانشمند و پزشک میلیاردر شده در سال جاری از چین هستند که مرکز شیوع کرونا در سال ۲۰۱۹ میلادی بود.

شناخته‌شده‌ترین فرد فهرست میلیاردرها "اوگور شاهین" ترک‌تبار موسس شرکت "بایو ان تک" است؛ شرکتی که به ساخت واکسن فایزر کمک کرد‌. دارایی شاهین به ارزش ۴.۲ میلیارد دلار رسیده است.

فرد میلیاردر دیگر "استفان بانسل" مدیرعامل شرکت مدرنا با ارزش دارایی ۴.۱ میلیارد دلار است. نام آن دو به عنوان اولین و دومین فرد میلیاردر شده در سال جاری ذکر شده است.‌

در رتبه سوم تا پنجم جدول "یوان لیپینگ" از کانادا با ارزش دارایی ۴.۱ میلیارد دلاری، "هو کن" از چین با ارزش دارایی ۳.۹ میلیارد دلاری و "کارل هانسن" از کانادا با ارزش دارایی ۲.۹ میلیارد دلاری قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین