کد خبر: ۶۸۷۸۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

مراقب باشید حسابتان پوششی برای ردپای کلاهبرداران نشود!

رئیس پلیس فتا استان بوشهر مهم‌ترین عامل گرفتاری افراد در دام کلاهبرداران اینترنتی و سوءاستفاده از اطلاعات مالی شهروندان به‌عنوان حساب واسط، نتیجه بی‌دقتی به توصیه‌ها دانست و از کاربران خواست در پرداخت‌های اینترنتی خود بیشتر دقت کنند.
مراقب باشید حسابتان پوششی برای ردپای کلاهبرداران نشود!
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ مهدی قاسمی در این خصوص اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که متأسفانه اخیراً در حین پی‌جویی و رسیدگی به جرائم سایبری مشاهده می‌کنیم، مسدود شدن حساب‌های بانکی و تحت تعقیب قضائی قرار گرفتن صاحب حساب‌هایی است که فریب کلاهبرداران را خورده و ناخواسته و بدون آگاهی از نیت کلاهبردار واقعی، با آنها در ارتکاب جرم همکاری کرده‌اند.

وی ادامه داد: در جرائم حوزه مالی و اقتصادی نظیر کلاهبرداری اینترنتی و برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی که در اشکال مختلف اتفاق می‌افتد، معمولاً مجرمان سایبری از حساب‌های بانکی متعددی استفاده می‌کنند که به نام خود آنها نبوده و بیشتر برای پوشاندن ردپا و عدم شناسایی، از این شگرد مجرمانه استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به شیوع و همه‌گیری بیماری کرونا ویروس، جویندگان کار به دلیل تعطیلی بعضی از مشاغل و کمتر شدن فرصت شغلی، بیش از هر زمان دیگر در معرض فریب حقه‌های کلاهبرداران قرار می‌گیرند.

قاسمی توصیه کرد: قابلیت اطلاع‌رسانی پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنید تا از انجام هر تراکنش بانکی، سریعاً مطلع شوید و بتوانید به‌ موقع بررسی و پیگیری نمایید.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسئولیت پذیرش وجوه حاصل از درآمد نامشروع و مجرمانه واریز شده به حساب، در مرحله اول متوجه صاحب حساب نیز هست در صورت واریز وجه از مبدأ ناشناس، فوراً موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

سرهنگ قاسمی تأکید کرد: تحت هیچ عنوانی، اطلاعات شخصی حساب خود را به دیگران نداده و ترجیحاً در تجهیزات هوشمند خود نیز ذخیره نکنند. برای کاریابی یا اشتغال، به سازمان‌ها و ارگان‌های رسمی و معتبر مراجعه و به تبلیغات فریبنده انتشار یافته در فضای مجازی توجه نکنید.

رئیس پلیس فتا بوشهر به شهروندان هشدار داد: حتی‌المقدور، حساب‌های بانکی خود را که فعالیت اقتصادی با آنها انجام نمی‌دهند و تراکنش خاصی ندارند را، غیرفعال کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین