کد خبر: ۶۸۷۹۷۷
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳

درخواست تندروها در ایستگاه پایانی انتخابات؛ بجای بایدن بخوانید ترامپ

انتخابات آمریکا که روندی پیچیده دارد و پس از پایان رای گیری ۱۳ آبان ماه وارد مراحل پیچیده دیگری نیز شده است، اکنون جمهوریخواهان حامی ترامپ در تلاش هستند تا ششم ژانویه(۱۷ دی) که ایستگاه پایانی قطار انتخابات آمریکا است، با تنفیذ اختیار به مایک پنس، نتیجه را به نفع ترامپ تغییر دهند.
درخواست تندروها در ایستگاه پایانی انتخابات؛ بجای بایدن بخوانید ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

تارنمای خبری «هیل» (TheHill) گزارش داد: گروهی از جمهوریخواهان هوادار ترامپ، دادخواستی برای مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا به دادگاه ارائه کرده اند تا به نحوی وی در آخرین جلسه نمادین و تشریفاتی ششم ماه ژانویه (۱۷ دی ماه) در شمارش آرای هئیت گزینشگران در کنگره، رای برنده را به نام ترامپ و نه بایدن بخواند.

هیل افزود: این دادخواست بیشتر بر نقش پنس در نشست ششم ژانویه تاکید دارد و جمهوریخواهان که این دادخواست را به قاضی فدرال ایالت تگزاس ارائه کرده اند، خواستار آن هستند که این دادگاه به پنس اختیار قانونی را در این نشست بدهد تا بتواند آرای ایالت های کلیدی را که ترامپ در آنها شکست خورده است، لغو کند و به نفع ترامپ بازگرداند.

بنابراین گزارش درمیان جمهوریخواهانی که این دادخواست را برای پنس به دادگاه تگزاس ارائه کرده اند، «کلی وارد» (Kelli Ward) سناتور سابق ایالت آریزونا است، فردی که بر ادعای ترامپ مبنی بر وقوع تقلب در انتخابات آمریکا، صحه می گذارد.

هیل نوشت: جمهوریخواهان با ارائه این دادخواست به دادگاه در تلاش هستند تا در جلسه شمارش آرا مجمع گزینشگران در روز ۱۷ دی ماه در صحن کنگره آمریکا، پنس بتواند نتیجه آرا در برخی از ایالت های آریزونا، جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین که ترامپ در دعوی حقوقی در این ایالت ها شکست خورد را تغییر دهد.

درخواست تندروها در ایستگاه پایانی انتخابات؛ بجای بایدن بخوانید ترامپ

ترامپ، پنس را متهم به کمک کاری کرد

هیل نوشت: این دادخواست درحالی برای مایک پنس به دادگاه فدرال تگزس ارائه می شود، که وی به شدت خود را تحت فشار هواداران ترامپ و حتی شخص ترامپ می بینید تا پروتکل های عادی در این نشست را منحرف سازد.

این گزارش به نقل از شبکه خبری سی ان ان می افزاید: رئیس جمهوری آمریکا از اینکه پنس کار چندانی برای تغییر آرای انتخابات آمریکا به نفع وی انجام نداده، قویا گله مند است.

 

۱۷ دی ماه، فراخوان ترامپ به برگزاری پرآشوب

۱۷ دی ماه قرار است در کنگره آمریکا آرای هئیت گزینشگران مورد شمارش قرار گیرد و ترامپ که تمام راه های قانونی برای تغییر آرای انتخاباتی را بر روی خود بسته دیده است، از هفته ها پیش در پیامی توئیتری به هواداران خود برای برپایی تظاهراتی اعتراض آمیز در واشنگتن دی. سی فراخوان ناآرامی داده است. وی روز گذشته بار دیگری این فراخوان را به هوادران خود یادآوری کرد و افزود در انتظار اطلاعات بیشتر باشند.

بر اساس نظام انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، پس از یکسال کارزار انتخاباتی میان حزبی و مشخص شدن نامزد نهایی از دوحزب دموکرات و جمهوریخواه تا پیش از شهریورماه، آرای مردمی در روز سوم ماه نوامبر ( روز برگزاری انتخابات) در این کشور به صندوق های رای ریخته می شود، پس از پایان یافتن رای گیری تمامی ایالت ها تا دوهفته پس از پایان یافتن روز انتخابات، باید نتایج آرا را به تصویب و تایید نهایی برسانند.

آنگاه نوبت به رای گیری «مجمع گزینشگران» موسوم به «کالج انتخاباتی» می رسد که در ۱۴دسامبر (۲۴ آذرماه) گذشته برگزار شد و جو بایدن را بعنوان رئیس جمهوری منتخب مردم آمریکا برگزیدند.

پس از آن، نتایج رای گیری کالج الکترال به واشنگتن فرستاده می‌شود تا به طور رسمی در جلسه مشترک کنگره در روز ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) به ریاست مایک پنس معاون رئیس جمهوری وقت شمارش شود. دوره ریاست جمهوری جو بایدن از روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) با برگزاری مراسم سوگند آغاز خواهد شد.

جو بایدن با کسب ۳۰۲ رای الکترال برنده انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شد و ترامپ نیز با کسب ۲۳۲ رای الکترال شکست خورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین