کد خبر: ۶۸۷۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸

۸۲ درصد بیماران کرونا در فارس، زیر ۵۰ سال سن دارند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرا،ز با تاکید بر آمادگی همگان برای مقابله با موج جدید بیماری کرونا گفت: باید مراقب سالمندان و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، باشیم، زیرا ۹ و نیم درصد از جانباختگان و ۸۲ درصد از مبتلایان در گروه سنی زیر ۵۰ سال قرار دارند.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرسول همتی، سه‌شنبه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونا در شیراز افزود: تعداد مراجعان به آزمایشگاه‌ها کاهش پیدا کرده و وضعیت بهتری را سپری می‌کنیم اما باید عملکرد ما برای انجام تست سریع‌تر باشد و ضمن بیماریابی فعال، آمادگی لازم برای مقابله با موج جدیدی بیماری کووید ۱۹ و همچنین افزایش نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های استان فارس را داشته باشیم.

به گفته وی، شمار مراجعه کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته طی ۲۴ ساعت گذشته، افزایش داشته است و افزون بر این میزان مراقبت از مبتلایان به این بیماری در منزل نسبت به روزهای گذشته، فزونی یافته است.

۸۲ درصد بیماران کرونا در فارس، زیر ۵۰ سال سن دارند

همتی، اضافه کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که با هدف مقابله با ویروس کرونا در حال اجراست نیز از لحاظ کمیت، شتاب بیشتری گرفته است و آمار دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص این طرح به صورت دقیق ثبت می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اظهار داشت: هم اکنون آمار بستری افراد در مراکز درمانی رو به کاهش است و در حال حاضر ۴۴۱ بیمار مثبت قطعی و دارای علامت ویروس کرونا در بیمارستان های استان فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۵۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.

همتی، با اعلام اینکه استان فارس ۱۳ درصد از کل مبتلایان کشور را به خود اختصاص داده اما سهم استان از جانباختگان کشور تنها پنج درصد است، گفت: میانگین سنی مبتلایان در استان فارس ۴۳ سال است که این آمار نسبت به شیوع موج نخست، مقداری افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هم اکنون میانگین سنی جانباختگان در فارس ۶۹ سال است که مقدار این میانگین نیز نسبت به اوایل شیوع بیماری افزایش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از مردم خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی و خودداری از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و تجمع‌ها در کاهش زمینه‌های ابتلا به این بیماری سهیم شوند.

بنا به اظهار سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر امروز (نهم دی ماه ۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۸۱۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر رسید.

به گفته سیما سادات لاری، در ۲۴ ساعت گذشته، با فوت ۱۳۲ بیمار مبتلا به کرونا شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و ۹۴۶ نفر رسید.

وی افزود: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۱۰۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین