کد خبر: ۶۸۷۹۹۳
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹

۵۰۱ قلیان سرا در کردستان پلمب شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در ۹ ماه گذشته (فروردین تا آذر) یک هزار و ۴۲۷ مورد بازدید از مراکز عرضه قلیان در استان انجام و ۵۰۱ قلیان سرا در این مدت پلمب شد.
۵۰۱ قلیان سرا در کردستان پلمب شد
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم قادری اظهار داشت: کار گروه پیشگیری و شناسایی موارد مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اقداماتی انجام داده که در همین زمینه ۵۶ درصد سفیران سلامت خانوار در خصوص بیماری کرونا آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: همچنین به ۲ هزار و ۳۳۸ نفر از رابطان سلامت محلات در مورد بیماری کووید ۱۹ آموزش‌های لازم ارائه شده است.

قادری با اشاره به تعطیلی یک هزار و ۷۸۱ مورد از اماکن شامل آرایشگاه، هتل و مسافرخانه در استان طی ۹ ماه گذشته اضافه کرد: ۹۷۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی نیز پلمپ شده است.

وی گندزدایی ۶ هزار و ۹۰ مورد مورد آمبولانس انتقال بیماران و اجساد مبتلا به کرونا با نظارت کارشناسان بهداشت محیط را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد و گفت: نظارت بر دفن مبتلایان مثبت و بیماران مشکوک به ویروس کرونا توسط کارشناسان مذکور با دقت انجام شده است.

قادری با اشاره به ۳۴ هزار و ۹۰۳ مورد بازرسی از اماکن عمومی شامل مدارس، سرویس‌های بهداشتی و پمپ‌ بنزین، تاکید کرد: گندزدایی معابر و اماکن عمومی، پارک ها و سرویس بهداشتی از دیگر فعالیت‌های این حوزه است.

وی با اشاره به بیش از ۲۸ هزار مورد بازدید از صنایع و کارگاه‌ها یادآور شد: ۱۵۵ هزار مورد نظارت بر مراکز تهیه و طبخ و توزیع مواد غذایی در سطح استان و ۳۶ هزار مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اماکن عمومی، کارگاه‌ها و صنایع ثبت نام شده در سامانه اصناف و صنایع وزارت بهداشت صورت گرفته است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به شرکت ۲ هزار بهورز، مراقب سلامت و پزشک در کنترل کرونا در سیستم بهداشتی افزود: فعالیت شبانه روزی بهورزان و مراقبین سلامت در غربالگری جمعیت استان همچنان ادامه دارد.

قادری از غربالگری یک میلیون و ۴۵۹ هزار نفر معادل ۹۱ درصد از جمعیت استان در مرحله اول، ۷۴ درصد در مرحله دوم و ۸۲ درصد در مرحله سوم توسط مراقبین سلامت خبر داد.

وی تعداد نمونه‌های اخذ شده در استان را ۸۰ هزار و ۶۰۹ مورد بیان کرد و ادامه داد: ۱۱ مرکز ۱۶ ساعته و ۶ مرکز ۲۴ ساعته جهت غربالگری بیماری کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون مشغول ارائه خدمات هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: تعداد ۳۱ هزار خدمت در خصوص بیماری کووید۱۹ در مرحله سوم در مراکز منتخب انجام شده است. ق

قادری با اشاره به افزایش ظرفیت نمونه گیری ویروس کرونا در استان، اظهار داشت: تهیه ۹۴ هزار و ۵۰۰ عدد محیط‌های انتقال ویروس (VTM)، انجام طرح‌های سرو اپیدمیولوژیک در گروه‌های هدف (جمعیت عمومی، کارمندان دانشگاه، افراد HIV مثبت) از جمله دیگر فعالیت‌های این حوزه است.

وی افزود: تائیدیه آزمایشگاه توسط نماینده رسمی سازمان بهداشت جهانی، ارتقای ساختار و تجهیزات آزمایشگاه، انجام آزمایش رپید تست کرونا در طرح محله محور سردار شهید سلیمانی از دیگر اقدامات انجام شده توسط این معاونت است.

قادری اضافه کرد: اجرای طرح سردار شهید سلیمانی می‌تواند یک نقطه عطف در مبارزه با بیماری کووید۱۹ باشد که در آینده نتایج این طرح ارائه خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین