کد خبر: ۶۸۸۰۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰

نان تهرانی‌ها گران می‌شود؟

این روزها در حالی افزایش قیمت نان پایتخت نشینان مطرح است که تعرفه این کالای اساسی یک سال قبل افزایش یافت. با این همه اتحادیه نانوایان پیشنهاد افزایش ۷۰ درصدی برای نان را مطرح کردهاند اما تصمیم گیرنده نهایی هیات دولت است.
نان تهرانی‌ها گران می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

دوم مهر سال ۱۳۹۸ بود که پس از ۵ سال تعرفه جدید نرخ نان را رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد و طبق آن در بخش نانوایی‌های یارانه‌پز، بربری با آرد ۸۳۰ تومانی به قیمت یک هزار تومان، سنگک با آرد ۸۱۵ تومانی، یک هزار و ۲۰۰ تومان، تافتون با آرد ۸۲۰ تومانی، ۵۵۰ تومان و لواش با آرد ۸۲۰ تومانی به نرخ ۳۰۰ تومان عرضه شود.

بر همین اساس برای نانوایی‌های آزادپز نیز با قیمت گندم ۹۰۰ تومانی قیمت بربری با آرد یک هزار و ۲۳۰ تومانی به قیمت یک هزار و ۵۰۰ تومان، سنگک با آرد یک هزار و ۱۷۰ تومانی به نرخ یک هزار و ۸۰۰ تومان، تافتون با آرد یک هزار و ۲۰۰ تومانی به قیمت ۸۵۰ تومان و لواش با آرد یک هزار و ۲۰۰ تومانی به نرخ ۴۵۰ تومان عرضه مصوب و اعلام شد.

طی روزهای گذشته در حالی که خبری از افزایش نرخ نان از ستاد تنظیم بازار استان تهران به گوش نمی رسید، بیژن نوروزیان رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران به رسانه ها اعلام کرد که پیشنهاد ما برای افزایش قیمت نان در پایتخت ۷۰ درصد است.

نوروزیان بر این نکته تاکید کرده بود که طی ۵ سال، از سال ۹۳ تا ۹۸ به رغم افزایش نرخ تورم اجازه افزایش قیمت نان به نانوایی‌ها داده نشد، اما فقط از سال ۹۸ تا سال ۹۹ میزان رشد نرخ تورم به اندازه تمام آن پنج سال بود و دولت همچنان در مقابل افزایش قیمت نان مقاومت می‌کرد.

افزایش قیمت نان حق قانونی نانوایان است؟

علیرضا قاسمی فرزاد مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران نیز به روند افزایش قیمت اقلام مختلف، افزایش نرخ سوخت و حقوق کارکنان طی سال های ۹۳ تا ۹۹ اشاره و تاکید کرد: افزایش نرخ نان در این شرایط حق طبیعی و قانونی نانوایان است.

وی اضافه کرد: میزان افزایش قیمت نان مطابق تعرفه ها و شرایط اقتصادی جامعه باید بررسی و پیشنهاد شود.

پیشنهاد اتحادیه نانوایان در دست بررسی است

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف استان تهران نیز روز گذشته/ سه‌شنبه/ گفت: اتحادیه نانوایان تهران برای افزایش قیمت نان پیشنهادی داده و این درخواست فقط در حال پیگیری و بررسی است.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، اتحادیه نانوایان زیر نظر استانداری هر استان است، اظهار داشت: درخواست اتحادیه نانوایان تهران در کمیته کارشناسی بررسی می‌شود و در صورتی که درصدی برای افزایش قیمت در نظر گرفته شود، در آن زمان قیمت نان ابلاغ خواهد شد.

فراهانی اظهارداشت: بازرسان اتاق اصناف و سازمان صمت تهران به تخلفات نانوایی‌هایی که اقدام به گرانفروشی می‌کنند رسیدگی و در صورت اثبات گرانفروشی مسئول آن واحد صنفی را برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند کرد.

هیات دولت برای نرخ نان تهران تصمیم می‌گیرد

حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران نیز در همین زمینه گفت: بناست تعرفه های پیشنهادی نرخ نان تهران از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت در شورای اقتصادی کشور به بحث گذاشته و برای آن تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: نرخ های جدید فقط از سوی شورای اقتصادی کشور مصوب و اعلام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: اگرچه برخی از نانوایی ها به صورت غیر رسمی نرخ نان را افزایش داده اند اما با این تخلفات در گشت های تعزیرات برخورد می شود.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال دستیابی به نظر واحدی در خصوص تعرفه نرخ نان در پایتخت هستیم.

عسگری با بیان اینکه استانداری به دنبال کسب مجوزهای قانونی تعرفه نرخ نان است، اعلام کرد: این موضوع بدون شک باید در ستاد تنظیم بازار کشور مطرح شود چون به تبع افزایش قیمت نان در پایتخت، ممکن است دیگر استان ها و شهرها نیز از آن تبعیت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: قیمت های پیشنهادی را پیش‌بینی و به ستاد تنظیم بازار کشور ارسال کرده ایم و اکنون منتظر اعلام نظر شورای اقتصادی کشور هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
صبح بخیر یک ماه گران شد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین