کد خبر: ۶۸۸۰۵۴
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

درصد واقعی رای اصولگرایان

روزنامه آرمان ملی در یادداشتی با عنوان «درصد واقعی رای اصولگرایان» نوشت: اصلاح‌طلبان امیدوارند با انسجام خوبی که راه‌اندازی کرده‌اند بتوانند در انتخابات سال آینده با قدرت حاضر شوند و برنامه‌ریزی دقیقی برای حل مشکلات مردم داشته باشند و نگذارند که تندورها در کشور باعث تفرقه شوند.
درصد واقعی رای اصولگرایان
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه آرمان ملی در این یادداشت که چهارشنبه ۱۰ دی به قلم «قاسم میرزایی نکو» نماینده مجلس دهم منتشر کرد، آورد: اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده شرکت نکنند، رای طرفداران آنها به هیچ حزبی انتقال پیدا نمی‌کند. اول به این نکته باید توجه داشت که رای طیف اصولگرا در انتخابات ۱۵ درصد است و پایگاه رای اصلاح‌طلبان نزدیک به ۲۳ درصد است. در این بین نزدیک به ۶۰ درصد مردم طرفداران هیچ جناحی نیستند و رای‌های آنها همیشه خاکستری می‌ماند و در زمان انتخابات تصمیم می‌گیرند که به کدام کاندیدا رای دهند.

رای‌های اصلی مردم که اکثریت جامعه را در برمی‌گیرند، قطعا تکان نمی‌خورد اما احتمال دارد که آن ۲۳ درصد در انتخابات شرکت نکنند. اما در این بین رای‌های خاکستری به شکلی است که قریب‌به‌اتفاق آنها سوار قطار اصولگرایان نمی‌شوند و معمولا همیشه کسانی که از قطار اصلاح‌طلبان پایین آمده‌اند، سوار قطار اصولگرایان نشده‌اند. بعضی مردم در جامعه هستند که به هر دو طیف سیاسی در انتخابات‌های مختلف رای داده‌اند، اما معمولا کسانی که به اصلاح‌طلبان رای داده‌اند، هیچگاه رای خود را در پایگاه اصولگرایان نمی‌ریزند.

عامل موفقیت اصولگرایان در انتخابات شرکت نکردن اکثریت جامعه در انتخابات است، البته برخی از آنها قصد دارند با قوانینی که در اصلاح قانون انتخابات مصوب می‌کنند، به صورت تک‌کاندیدایی کشور را اداره کنند و شرایط را برای شرکت همه مردم در انتخابات محدود کنند و شک نکنید که رای‌های خاکستری هم کمتر به سمت اصولگرایان منتقل شده است. اصلاح‌طلبان امیدوارند با انسجام خوبی که راه‌اندازی کرده‌اند بتوانند در انتخابات سال آینده با قدرت حاضر شوند و برنامه‌ریزی دقیقی برای حل مشکلات مردم داشته باشند و نگذارند که تندورها در کشور باعث تفرقه شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین