کد خبر: ۶۸۸۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

وقت آن است که پنس راهش را از ترامپ جدا کند

زندگی نامه نویس ترامپ می گوید: تحقیر مداوم معاون رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا در تیم ریاست جمهوری به اوج رسیده و زمان آن است که وی راهش را از دونالد ترامپ جدا کند.
وقت آن است که پنس راهش را از ترامپ جدا کند
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، "مایکل د آنتونیو"، زندگینامه‌نویس دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا و نویسنده کتاب "حقیقت درباره ترامپ" در سرمقاله ای برای سی‌ان‌ان گفت: براساس گزارشها، مایک پنس، معاون ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات سه نوامبر به شدت تحت فشار است.

این نویسنده برنده جایزه "پولیتزر" همچنین تاکید کرد: ترامپ تصور می‌کند که اعتراض مایک پنس و دیگر نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره به او کمک خواهد کرد تا در تاریخ شش ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی) نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را تغییر دهد.

نشست مشترک اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا شش ژانویه برگزار می‌شود تا آرای الکترال را که ۳۰۶ به ۲۳۲ به نفع جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا است، شمارش کند.

تاییدیه‌های مهر و موم شده که توسط هر ایالت ارائه شده است توسط معاون رئیس جمهور که بر این روند نظارت دارد، باز می‌شوند.

اعتراضات به رای الکترال هر ایالت باید توسط هر دو مجلس کنگره به تصویب برسد و تصمیم بگیرند که آیا رای اشتباه و نادرستی وجود داشته است یا خیر.

مایکل د آنتونیو گفت: از آنجایی که پنس هفته آینده ریاست جلسه مشترک سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را برعهده دارد، خوشبختانه قانون اساسی آمریکا هیچ راهی مقابل پنس برای متوقف کردن این روند قرار نمی‌دهد؛ روندی که بایدن چهار سال پیش هنگامی که پیروزی ترامپ تایید شد ریاست آن را برعهده داشت.

وی دوره تصدی پنس به عنوان معاون ترامپ را "نمایش دائمی بندگی" دانست.

این اظهارات در حالی مطرح شدند که لویی گومرت، نماینده تگزاس و چندین نماینده دیگر جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا در دادخواستی رسمی از مایک پنس خواستند برای لغو پیروزی انتخاباتی جو بایدن اقدام کند.

این جمهوری‌خواهان با درخواستی که تنظیم کرده‌اند، از یک قاضی فدرال در تگزاس خواسته‌اند تا به مایک پنس این اختیار را بدهد که در ششم ژانویه شکست ترامپ در ایالت‌های سرنوشت‌ساز کلیدی را باطل اعلام کند.

با این حال، کارشناسان حقوقی معتقدند که این تلاش نتیجه دلخواه طرفداران ترامپ را به همراه نخواهد داشت.

مایکل د آنتونیو پیش‌تر نیز ترامپ را هدف گرفته و وی را یک "بازنده" خطاب کرده بود و امتناع ترامپ برای قبول شکست در انتخابات نوامبر را یک "مسخره‌بازی" دانسته بود.

وی در این سرمقاله به پنس توصیه کرد که راهش را از ترامپ جدا کند چرا که احتمال ندارد که ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود و بدین ترتیب پنس بلیت بعدی جمهوریخواهان می‌شود.

این نویسنده گفت: تعهد پنس به نقش کنونی‌اش ممکن است برای طرفداران ترامپ خوشایند باشد اما این به معنای تضمین کاندیداتوری او یا رسیدن کاخ سفید به او نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین