کد خبر: ۶۸۸۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶

شاخص بورس منفی ماند

 شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) ۱۳ هزار و ۸۵۷ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد رسید.
شاخص بورس منفی ماند
آفتاب‌‌نیوز :

براساس معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۲۲۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۹ هزار و ۶۷۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۷۱۹ واحد کاهش به ۴۶۳ هزار و ۷۱۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۱۲۵ واحد افت به ۳۰۳ هزار و ۵۳۷ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۰ هزار و ۱۶۲ واحد و شاخص بازار دوم ۲۷ هزار و ۹۴۴ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۸۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۷۴۱ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۶۲۷ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۶۱ احد، سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۲۶۰ واحد، صنایع شیمیایی ایران (ایران) با ۲۲۵ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۹۱ واحد، آلومینیوم ایران (فایرا) با ۱۵۰ واحد، به پرداخت ملت (پرداخت) و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۱۰۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۹۱۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۸۶۵ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۹۶۵ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۰۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۸۱۳ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۹۵ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش امروز نماد لیزینگ پارسیان (ولپارس)،‌ شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، کاما (باما)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) و توسعه و عمران امید (ثامید)‌ درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه دو میلیارد و ۶۸۴ هزار برگه سهم به ارزش ۱۵ هزار و ۴۹۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۴۳ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۷۳۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۱۸۳ هزار برگه سهم به ارزش ۱۴۸ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پالایش نفت شیراز (شراز)،‌بیمه کروثر (کوثر)،‌ بیمه تجارت نو (بنو)، توزیع دارو پخش (دتوزیع)، آسیا سیر ارس (حآسا)،‌ توزیع داروپخش (دتوزیع)،‌ ذوب روی اصفهان (فروی)،‌کلر پارس (کلر) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)،‌ سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)،‌ سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، اعتباری ملل (وملل)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، برق و انرژی پیوند گستر (بپیوند) و پالایش نفت لاوان (شاوان)‌ با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه بودند.

شاخص کل در بازار بورس روز گذشته (دوشنبه) ۱۸ هزار ۱۲۹ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید، این در حالیست که امروز بازار به دلیل اختلال در هسته معاملات مسیر خود را تغییر داد و به مدار نزولی بازگشت.

شاخص کل در بازار بورس روز گذشته (سه‌شنبه) ۲۵ هزار و ۱۶۸ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین