کد خبر: ۶۸۸۱۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰

خرید بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن خارجی کرونا

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری از انعقاد قرارداد خرید بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن خارجی کرونا خبر داد و گفت: قرارداد خرید ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن کووکس منعقد شده است و در حال توافق برای خرید حدود ۴ میلیون دوز واکسن از چین هستیم.
خرید بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن خارجی کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

محمود واعظی به ارائه توضیحاتی درباره خرید واکسن کرونا از کشورهای خارجی پرداخت و اظهار کرد: همانطور که اعلام شده، برای خرید واکسن از محل‌های مختلفی از جمله سازمان جهانی بهداشت برای کوواکس، چین، هند و روسیه اقدام کرده‌ایم.

وی با اشاره به تعداد واکسن‌های خریداری‌شده توسط ایران گفت: قرارداد خرید ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن کووکس منعقد شده است؛ حدود ۲۰۰ میلیون دلار مربوط به این قرارداد نیز به طور کامل تامین شده است؛ این پول نیز پیش از کریسمس آماده شده بود، اما به دلیل تعطیلات کریسمس، امروز یا فردا پرداخت خواهد شد و در این خصوص مشکلی وجود نخواهد داشت.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: با چین در حال توافق برای خرید حدود ۴ میلیون دوز هستیم که خرید این واکسن حدود دو ماه طول می‌کشد. با هند و روسیه نیز صحبت‌هایی انجام داده‌ایم که تعداد آن به میزانی که آنها برای فروش تعیین کرده‌اند، بستگی دارد.

واعظی با بیان اینکه «ما نباید همه تخم‌مرغ‌های خود را داخل سبد ۳-۴ شرکتی که امروز واکسن تولید کرده‌اند، بگذاریم» تاکید کرد: قطعاً ان‌شاءالله در آینده تولید واکسن در داخل کشور به نتیجه خواهد رسید. ممکن است کشورهای دیگری نیز واکسن‌ تولید کنند. الان قیمت واکسن‌های موجود مقداری گران است و ممکن است در آینده با تولید بیشتر، از قیمت واکسن کاسته و واکسن ارزان‌تر شود.

وی درباره افراد در اولویت دریافت واکسن نیز گفت: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده، با توجه به اینکه اکثر فوتی‌های کرونا مربوط به افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای هستند، به محض دسترسی کشور به واکسن، ابتدا این افراد و همزمان کادر درمان و کسانی که مواجهه بیشتری با ویروس دارند، واکسینه خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
هر ورق قرص آسپیرین خریداری شده چینی، ده تایی است یا بیست تایی؟ هر چند آسپیرین عوارض ندارد ولی این واکسن‌های بی ارزشتر از آسپیرین عوارض هم دارد و جان عده ای بیگناه را می‌گیرد و جیب مردم را هم خالی می‌کند. در عوض به کام کاسبان تحریم و حضرات حامیان هدیه بگیر انها که هست.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
مسئولین محترم ونمایندگان ازقلم نیفتن.
انقلابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
تراخدا فکر واکسن برای اعضای مجلس خبرگان باشید حیفه دیگه مثل اینها کجا گیر بیاریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین