کد خبر: ۶۸۸۲۱۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
با اشاره به ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا

روحانی: ترامپ در هفته‌های آینده از زندگی سرنگون می‌شود/ احیای دریاچه ارومیه از کارهای تاریخی است

رییس جمهور با اشاره به این‌که دولت در میدان جنگ اقتصادی است و دونالد ترامپ هم مانند صدام است، اظهار کرد: در این شرایط کسی که دولت را تضعیف می‌کند و می‌گوید من ضد آمریکا هستم، دروغ شاخدار گفته است.
روحانی: ترامپ در هفته‌های آینده  از زندگی سرنگون می‌شود/ احیای دریاچه ارومیه از کارهای تاریخی است
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح‌های وزارت نیرو اظهار کرد: ما در میدان جنگ اقتصادی هستیم و اگر کسی دولت را تضعیف کند، چه بخواهد و چه نخواهد حامی و طرفدار آمریکاست. هر کسی دولت را تضعیف کند و بگوید من ضد آمریکا هستم، دروغ شاخدار گفته است.

وی ادامه داد: هر کسی به بخش خصوصی، واردکنندگان و صادرکنندگان ضربه بزند از آمریکا حمایت کرده است؛ ما امروز برای توسعه کشور باید به هم کمک کنیم. امروز روز وحدت است و هر کسی وحدت و اتحاد را شکسته و اختلاف افکنی کند از آمریکا طرفداری کرده است.

رییس جمهور با بیان این‌که از سال ۱۳۹۷ جنگ اقتصادی به کشور تحمیل شده است، تصریح کرد: دونالد ترامپ مانند صدام بود صدام هشت سال جنگ به ما تحمیل کرد و سرنگون شد. دونالد ترامپ سه سال جنگ اقتصادی به ما تحمیل کرد و در هفته‌های آینده سرنگون می‌شود نه فقط از حکومت بلکه از زندگی. او آدم بی‌آبرویی در تاریخ بود که جنایت و ظلم‌های زیادی کرد که یکی از ظلم‌های غیرقابل گذشتش شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس بود که هیچ‌گاه از یادمان نخواهد رفت. آنها بدانند این ترور برای همیشه داغی بر سینه ماست که انتقام آن را ملت‌های منطقه و ملت ایران در روزی از آنها می‌گیرد.

روحانی همچنین با بیان این‌که راه و مکتب شهید سلیمانی که همان مکتب امام (ره) و رهبر معظم انقلاب است ادامه پیدا می‌کند، خاطر نشان کرد: دشمن از این ترور وحشیانه خود حتما ضرر کرده است. دشمن بداند مردم و جوانان ایران و منطقه مقاومت‌تر و با امید بیشتری در مسیر مقاومت خواهند ایستاد. امروز مردم فهمیده‌اند که آمریکا در این منطقه است منطقه روی خوش نمی‌بیند. ملت‌های منطقه روزی پای متجاوزین را از منطقه قطع می‌کنند. شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس افراد ارزشمندی برای ما بودند.

وی با اشاره به آشنایی نزدیک و ۴۰ ساله خود با شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: این شهید وقتی می‌فهمید وظیفه دینی و انقلاب دارد در اجرای آن وظیفه تردید نمی‌کرد. این موضوع مهم است که وقتی ما وظیفه‌ای داشته باشیم بدون تردید و بدون ترس از قدرت‌های جهانی در این مسیر گام برداریم. شهید حاج قاسم سلیمانی همچنین اعتماد به نفس داشت ما شاید در این ۴۰ سال هزاران ساعت درباره موضوعات مختلف صحبت کردیم و او طرح‌های مختلف را با اعتماد به نفس اجرا می‌کرد. شهید حاج قاسم سلیمانی هیچ گاه از رکاب و زین پایین نیامد و همیشه پا به رکاب بود و به سمت هدف تاخت و پیروز میدان بود و موفقیت‌هایی گاه باورنکردنی حاصل شد.

رییس جمهور ادامه داد: از همه مهم‌تر خلوص، اخلاص و کمالات انسانی شهید حاج قاسم سلیمانی بود او با همه وجود و از دل سخن می‌گفت و فردی مخلص بود.

روحانی خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی به همه مسلمانان منطقه در مقاطع مختلفی عزت هدیه کرد و ذلت دشمنان را به رخشان کشید. من نمی‌خواهم شهید سلیمانی را با امام علی (ع) مقایسه کنم اما پیامبر (ص) بعد از جنگ خندق به امام علی (ع) گفت با ضربه‌ای که در این جنگ زدی عزت را به همه خانه‌های مسلمانان آوردی.

وی ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی هم عزت را برای مسلمانان به ارمغان آورد و برای دشمنان ذلت آفرید و کاری کرد که مسلمانان احساس غرور کنند. البته احساس غرور فقط مختص جنگ نیست بلکه در زمینه‌ توسعه کشور و توسعه آب و برق و انرژی می‌توانیم کاری کنیم که همه احساس غرور کنند. در مذاکره با دنیا می‌توانیم کاری کنیم که همه احساس غرور کنند. مهم است که کاری کنیم که برای یک ملت و امت غرور آفرین باشد.

رییس جمهور با اشاره به افتتاح‌های امروز تصریح کرد: خوشحالم طرح‌های مختلفی در شمال غرب کشور افتتاح می‌شود و با افتتاح یک سد، دریاچه ارومیه احیاء می‌شود و ما به یکی از آرزوهای خود می‌رسیم و به زودی جشن احیای دریاچه ارومیه را می‌گیریم این دریاچه برای زندگی ۱۴ – ۱۵ میلیون نفر از جمعیت منطقه اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در روز آغاز به کار دشمن ۱۴۴ سد در کشور داشتیم و در روز پایانی دولت ۲۰۱ سد به یادگار می‌گذاریم، یعنی ۵۷ سد در این هشت سال افتتاح می‌شود که امروز چهل‌وهشتمین سد افتتاح شد. در زمینه‌ شبکه آبیاری دولت ۳۳۳ هزار هکتار شبکه ایجاد کرد. ۵۶ تصفیه‌خانه شهری و ۱۰۱ تصفیه‌خانه فاضلاب تا پایان دولت افتتاح می‌شود. اقدامات خوبی در زندگی مردم در زمینه آب و برق در حال انجام است.

روحانی با اشاره به درگیری کشور با ویروس خطرناک کرونا از همه مردم تشکر می‌کنم که در دوماه اخیر کمک کردند تا کشور از شرایط بحران به شرایط نسبتا قابل قبول برسد. همه باید با این ویروس مبارزه کنیم و به کادر درمان که در خط مقدم هستند کمک کنیم. پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان باید رعایت شود و همه تجمع‌ها را چه خانوادگی، چه دوستانه و چه ملی کنار بگذارید.

روحانی در مراسم افتتاح پروژه های آب و برق وزارت نیرو اظهار کرد: یکی از افتخارات دولت این است که در زمینه آب سالم پایدار، برق، گاز، راه، بهداشت، ارتباطات روستایی کار فوق العاده ای انجام داده است که در برخی موارد بیشتر از کل تاریخ ایران است. در تاریخ ایران تا ابتدای دولت در سال۹۲، ۱۴ هزار روستا برق داشتند که الان این عدد به ۳۲ هزار روستا رسیده است. تا پایان دولت تعداد روستاییانی که به آب سالم پایدار دسترسی دارند از کمتر از یک میلیون نفر به بیش از ده میلیون نفر می رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
7
بنظرم دروغ شاخداریه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
3
6
آقای روحانی این چه فرمایشی است که کردید؟ دارید مقام رسمی یک کشور را تهدید می کنید ؟از شما با این همه سابقه بعید بود.لطفا دقت بفرمایید .حساب شما وهمکارانتان با افرادی نظیر.............جداست.
پاسخ ها
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
این مقام رسمی یک کشور رسما فرمانده رسمی یک کشور دیگر را ترور کرده بعد شما از این جنایتکار دفاع می کنی؟!! شک نکن ترامپ پس از ریاست جمهوری، عدالت در موردش اجرا خواهد شد و به هلاکت خواهد رسید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
1
6
نابود کردن رود کارون هم از کارهای تاریخی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
1
چقدر آدم باید بی چشم و رو و بی حیا باشه. شما کاری که کردید دقیقا دریاچه رو به حال خودش گذاشتید. تغییر اقلیمی و بارندگی مناسب در اثر ترسالی چندساله به داد مردم رسید. اگر اون به اصطلاح پل ارومیه-تبریز رو ترمیم می کردید و کانال جریان آب شمال به جنوب دریاچه رو برقرار می کردید می گفتیم ی کاری انجام شده وگرنه پول دو تا کنفرانس به دردنخور دادن برای پر کردن جیب یک عده اسمش احیای دریاچه نیست.
ریزه میزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
1
عجب! امروزآفتاب ازکجادرآمده!؟
قزوینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
روحانی دل نفوذی ها با این حرفها بدست نمی اید .
اینها. برای مردم شناخته شده اند ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
1
البته نوسان تراز دریاچه ارومیه کاملا فصلی هست پاییز و زمستان و اوایل بهار بخاطر نزولات جوی زیاد و سردی و کاهش تبخیر افزوده میشه و از اردیبهشت تا آبان ماه بخاطر کاهش نزولات و گرم شدن هوا سطح اون کاهش پیدا میکنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین