کد خبر: ۶۸۸۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶

واکنش ایران به حادثه فرودگاه عدن

سخنگوی وزارت خارجه ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان فرودگاه عدن از همه طرف‌های درگیر در یمن خواست با بازگشت به گفت‌وگوی سیاسی به نزاع بی‌فایده پایان دهند.
واکنش ایران به حادثه فرودگاه عدن
آفتاب‌‌نیوز :

سعید خطیب زاده با ابراز همدردی با خانواده قربانیان حادثه روز گذشته در فرودگاه عدن در یمن گفت: ادامه تجاوز و اشغالگری خارجی در خاک یمن، عامل اصلی بی‌ثباتی، عدم استقرار نظم و قانون شده و تمامیت ارضی یمن را به خطر انداخته است.

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، وی افزود: این نوع اقدامات خشونت آمیز و کشتار غیرنظامیان نتیجه دیدگاه متجاوزان و اشغالگران یمن است که به نام ائتلاف خودساخته، سراسر یمن را به ویرانی کشاندند و با دیدگاه جنگ‌طلبانه و تجزیه‌طلبانه باعث تداوم فجیع‌ترین بحران انسانی در یمن شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه، اقدامات تجاوزکارانه و جنگ‌طلبانه متجاوزان را محکوم کرد و ضمن تاکید بر راه حل سیاسی، بار دیگر از همه طرف‌های درگیر خواست با بازگشت به گفت و گوی سیاسی به نزاع بی‌فایده پایان دهند.

روز چهارشنبه و همزمان با ورود اعضای دولت جدید عبدربه منصور هادی به فرودگاه بین‌المللی عدن، انفجار مهیبی در محوطه فرودگاه رخ داد.

شبکه خبری المیادین از قول وزارت بهداشت دولت منصور هادی تعداد جان باختگان این انفجار را ۲۰ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۱۰۰ نفر اعلام کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین