کد خبر: ۶۸۸۳۵۹
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

داعش مسوولیت قتل پلیس های روس را برعهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسوولیت حمله به پلیس های روس در جمهوری چچن در منطقه قفقاز روسیه که منجر به قتل دو مامور پلیس شد را برعهده گرفت.
داعش مسوولیت قتل پلیس های روس را برعهده گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه های روسی ازجمله خبرگزاری ریانووستی و شبکه تلویزیونی راشاتودی بامداد روز جمعه به نقل از منابع خبری خارجی اعلام کردند که گروه داعش مسوولیت حمله به ماموران پلیس روس در شهر گروزنی پایتخت جمهوری چچن را برعهده گرفت. 

بر این اساس،‌ گروه تروریستی داعش این ادعای خود را بدون ارائه هر گونه شواهد اعلام کرده است.

حمله به پلیس ها روز هفتم دی ماه رخ داد و دو نفر مسلح به سلاح سرد در مرکز گروزنی پایتخت چچن به ماموران پلیس حمله کردند که در جریان آن دو مامورو افراد مهاجم (در جریان تیراندازی) کشته شدند.

 به گزارش رسانه های روسی، دو فرد مهاجم به نام های حسن و حسین دو برادر بودند که در سال ۲۰۱۲ از جمهوری اینگوش همسایه چچن به این منطقه آمده بودند و در یک قنادی کار می کردند. 

منطقه قفقاز که جمهوری چچن در آن واقع شده به تازگی ناآرام شده است.

در اوایل ماه اکتبر (مهر)  دو مبارز مسلح دیگر طی یک عملیات ویژه در جمهوری چچن کشته شدند. این عملیات در منطقه شهرک روستایی آسینوفسکایا در منطقه سرنوودسکی چچن رخ داد.

روز ۲۱ آذر ماه منابع خبری روسی از وقوع حمله انتحاری در نزدیکی ساختمان سازمان امنیت فدرال روسیه در جمهوری کاراچایوو چرکسیا در منطقه قفقاز شمالی روسیه خبر دادند که بر اثر آن شش نیروی پلیس زخمی شدند.

روز شنبه هفته گذشته نیز سازمان امنیت فدرال روسیه از دستگیری چهار تروریست داعشی در جمهوری داغستان و پیشگیری از وقوع یک حمله تروریستی در این منطقه خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین