کد خبر: ۶۸۸۳۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
تاکید رئیسی بر لزوم انتقام از آمران ترور سردار سلیمانی

رئیس قوه قضاییه: ترامپ بداند در هیچ کجای زمین حاشیه امن نخواهد داشت

رئیس قوه‌قضاییه با بر شمردن ویژگی‌های شهید سردار سلیمانی بر لزوم انتقام آمران این جنایت تاکید کرد و گفت: دشمنان بدانند که حتی اگر کسی در کسوت رئیس جمهور آمریکا به عنوان قاتل ظاهر شد از کیفر و مجازات در هیچ کجای این زمین در امان و در حاشیه امن نخواهد بود.
رئیس قوه قضاییه: ترامپ بداند در هیچ کجای زمین حاشیه امن نخواهد داشت
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در مراسم اولین سالگرد شهید سلیمانی با اشاره به جایگاه شهید سلیمانی و ابو المهدی المهندس گفت: یاد شهدای انقلاب اسلامی و مقاومت را گرامی می‌داریم. مقتدای ما، امام خامنه‌ای در تبیین شخصیت شهید سلیمانی فرموده بودند: «مکتب سلیمانی باید تبیین شود». مکتب سلیمانی در ابتدای مکتب امام خمینی (ره) و عاشورا است. ازاین ‌رو باید ابعاد این مکتب برای نسل حاضر و آتی تبیین شود.

وی اولین شاخصه مکتب سلیمانی را اخلاص این شهید بیان کرد و افزود: همه وجود سردار سلیمانی برای خداست و برای خدا حرکت و جهاد می‌کند. امام بزرگوار ما کتاب بسیار دارند سخن بسیار گفته اند در جایگاه یک شخصیت متحول کننده جامعه و به وجود آورنده یک انقلاب عظیم سنگ زیر بنای اندیشه‌اش این جمله است که «عالم در محضر خداست»؛ اگر کسی در سلوک و رفتارش قبل از هر چیز، با هر چیز و بعد از هر چیز خدا را ببیند و خدایی حرکت کند این رمز موفقیت او در همه زندگی خواهد بود.

رئیسی دومین شاخصه مکتب سلیمانی را بصیرت او دانست و با اشاره به جایگاه حضرت عباس(ع)گفت:‌ از مشخصه‌های جدی حضرت ابوالفضل نفوذ در بصیرت بود، اینکه انسان چشم سر نداشته باشد خیلی آسان تر از این است که چشم دل نداشته باشد. کسی که بینش و چشم دل ندارد، دوست و دشمن نمی شناسد و راه زندگی نمی‌داند و کسی که از بصیرت بهره‌مند است دوست و دشمن و ترفندهای دشمن را خوب می‌شناسد.

وی افزود: بصیرت در دین امری است که بارها رهبری معظم انقلاب، ملت ایران و همه ملت‌ها را نسبت به داشتن آن مورد تاکید قرار داده‌اند. کسی که بصیرت داشته باشد هیچ گاه از مسیر خارج نمی‌شود و دشمن هرگز نمی تواند بر آن تسلط پیدا کند. از ویژگی های شخصیتی شهید سلیمانی داشتن بصیرت بود و حقیقتا می‌توان گفت کارنامه عملکرد شهیدسلیمانی نشانه یک انسان با بصیرت است. در تمام زندگی سیاسی او بصیرت موج می‌زد.

رئیس دستگاه قضا سومین شاخصه مکتب شهید سلیمانی را ولایی بودن او دانست و خاطر نشان کرد: برخی ولایت شعار هستند و برخی ولایت مدار. امام صادق (ع) در جلسه‌ای فرق بین ولایت‌مدار و ولایت شعار را فرمود. وقتی «سعد خراسانی» به امام اعتراض می کند‌ که چرا خروش نمی‌کنی، امام رفتار «هارون مکی» را به او نشان می‌دهد و می پرسد چند نفر مثل هارون مکی در ولایت شما وجود دارد. کسانی که خطر پذیر هستند و در یک کلمه مرد میدان باشند. اگر مثل هارون مکی خطرپذیر بودید و در مسیر ولایت آنچه ولی گفت را نصب العین خود قرار دادید، راه را درست رفته‌اید.

وی اظهار داشت: وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی ولایت‌نامه است. تمام فرازهای وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی توجه به ولی و ولایت است. ولی کیست و ولایت چیست؟ این مکتب برای همه دانش آموزان درس آموز است. آنها باید بدانند جایگاه و سخن ولی آنجاست که حاج قاسم سلیمانی خودش را با قسم جلاله به عنوان یک کسی که در زمره کسانی ولایت را قبول دارد و در سخن و سلوک او ولایت موج می‌زند، قرار می‌دهد.

رئیسی نکته و شاخص دیگر زندگی شهید سلیمانی را نگاه فرا نژادی و قویمتی بیان کرد و اظهار داشت: برای سردار سلیمانی ایرانی و غیر ایرانی، شعیه و سنی، یا ترکمن، کرد یا ایزدی فرقی نمی‌کند و او حامی مظلومان بود. در مکتب شهید سلیمانی که در متن مکتب امام خامنه ای است نگاه به همه مستضعفین عالم است. انقلاب اسلامی نگاهش به همه مستضعفین عالم است. این نگاه نگاه حمایتی است و فرقی نمی‌کند که این مظلومان از چه قشر و جایگاه و اقلیمی باشند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مردمداری شهید سلیمانی متفاوت بود، اظهار داشت: نگاه او به مردمداری از نوع نگاه‌هایی که سیاسیون به مردم دارند نیست، حقیقتاً مردم را دوست داشت و مردمی بودن در سلوک شهید سلیمانی در مسیر انقلابی بودن و انقلابی فکر و عمل کردن بود. او به معنای واقعی کلمه معتقد به الله و جبهه حق و منطق «ما می‌توانیم» بود و باور داشت که ما می‌توانیم در مقابل دشمن بایستیم و پیروز از میدان خارج شویم.

وی افزود: خداوند متعال برای بهترین خلق خود در این عالم یک مدال اعطا می‌کند و آن «شرح صدر» است، ظرفیت داشتن بسیار مهم است و شهید سلیمانی ظرفیت بالایی داشت. شما در زندگی همه پیامبران در قرآن ملاحظه می‌کنید که رمز موفقیت آن‌ها تقوا و صبر است. بردباری و صبر در مقابل مشکلات و حوادث یکی از خصلت‌های مهم است که به از آن هرکسی نمی‌شود. امیرالمومنین فرمودند که قلب‌ها، ظرف است و بهترین قلب با ظرفیت‌ترینِ آن‌ها است. جوانان ما اعم از دختران و پسران بدانند که هرکسی که می‌خواهد در این را بایستد باید ظرفیت درونی خود را تقویت کند تا بتواند در برابر خناسان جهانی و استکبار و زورگویی آنان محکم ایستادگی کند و نه بگوید.

رئیسی با بیان اینکه این ظرفیت در پرتو بندگی خدا و ارادت به اهل بیت ایجاد می‌شود، تصریح کرد: دشمنان می‌خواستند داعش را در منطقه حاکم کنند، می‌خواستند مقاومت را خلع سلاح کنند، می‌خواستند اسلام آمریکایی را به جای اسلام ناب به مردم معرفی کنند و با فتنه و توطئه منطقه را به آتش بکشند، آن‌ها می‌خواستند اما نتوانستند. اما ما خواستیم در مقابل آنها بایستیم و توانستیم. این یعنی منطق «ما می‌توانیم». امروز این منطق ظرفیت عظیمی را در منطقه ایجاد کرده است، این بیداری که اکنون در منطقه پدید آمده از برکت خون شهداست که در هر نقطه از این منطقه بر زمین ریخته شده است.

وی ادامه داد: ممکن است که بتوانند گروه نزدیک به خود را حاکم کنند یا حکام زیر سلطه خود را مجبور به سازش با اسرائیل کنند اما این بیداری خاموش شدنی نیست.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه سردار سلیمانی چهل سال مدافع بود، اظهار داشت: شهید سلیمانی پیش از اینکه به شهادت برسد از ایران به عنوان قرارگاه امام حسین یاد می‌کرد و جمهوری اسلامی را حرم می‌دانست، به همین جهت می‌توان گفت که او چهل سال مدافع حرم و حریم بود، حرمی که برای اجرای دین برپا شده و با ایستادگی و مقاومت در منطقه استکبار را به استیصال رسانده است. باید به این نکته توجه داشت که اقدام دشمن درخصوص ترور شهید سلیمانی ناشی از ضعف و دست برتر آن نداشت بلکه نشان دهنده استیصال دشمن بود.

وی افزود: سردار قاآنی در سخنان خود به منطقی بودن حاج‌قاسم اشاره کرد، این یکی از ویژگی های بارز ایشان بود اما کسی که منطق نپذیرد، مقاومت و ایستادگی در برابر او بهترین انتخاب است. سخنان نمایندگان جبهه مقاومت از کشورهای مختلف در این مراسم نشان دهنده عزم راسخ برای ادامه راه است.

رئیسی توسل را نکته‌‌ای مهم در سیره شهید سلیمانی برشمرد و گفت: نکته‌ای که در سیره حاج قاسم بسیار مهم بود دعا و توسل است، او همواره متوسل بود وبسیار دعا می‌‌خواند، زمزمه و توسل با علی بن موسی الرضا(ع) یا دعای جوشن صغیر یا موارد دیگر. باید به این امر توجه داشته باشیم که دعا و مناجات اهمیت زیادی دارد و رهبری معظم نیز همواره بر ما تاکید دارند که یکی از رموز موفقیت اتصال به مبدا هستی است.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه با شهادت سردار سلیمانی جبهه به راه خود ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: آمریکایی‌ها که خالق داعش و القاعده هستند این تصور را داشتند که با ترور قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان و شهادت سردار سلیمانی، مقاومت از پا خواهد افتاد و سست خواهد شد اما این پیام را دریافت کرد که به شهادت رساندن او مقاومت را از پای نمی‌اندازد و پافشاری مردم منطقه بر مقاومت ادامه دارد.

وی ادامه داد: جلو‌ه‌هایی از انتقام سخت پیدا شده است اما دشمنان منتظر باشند که نیروهای مقاومت برای انتقام آماده هستند. دشمن بدانند که امت اسلامی به خوبی می‌داند که در چه زمانی و در چه مکانی انتقام را بگیرد و آمر این حادثه بداند که زندگی از این پس برای او بسیار سخت خواهد بود. مگر خداوند از خون اباعبدالله الحسین، علمدار کربلا و علی اکبر گذشته است که ما از خون حاج قاسم بگذریم؟

رئیسی خطاب به شهید سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم عزیز به قاسم ابن الحسن(ع) سوگند سلاحی که تو برافراشتی، بر زمین نخواهد ماند. دشمنان بدانند که حتی اگر کسی در کسوت رئیس جمهور آمریکا به عنوان قاتل ظاهر شد از کیفر و مجازات در هیچ کجای این زمین در امان و در حاشیه امن نخواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
2
8
نمیشود بیست 20 روز صبر کنید تا این بابا شرش از سر دنیا کم شود این دیوانه را نباید تحریک کرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
0
2
رفتار قضات با مردم خیلی زننده هست حقوقشونم خیلی خیلی زیاده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین