کد خبر: ۶۸۸۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵

بورس نیویورک سه شرکت چینی را از فهرست خود خارج می کند

بازار بورس نیویورک مطابق با دستور اجرایی دولت آمریکا برای اعمال محدودیت بر برخی شرکت های چینی که به اعتقاد واشنگتن وابسته به ارتش چین هستند، نام این سه شرکت را از فهرست خود خارج می کند.
بورس نیویورک سه شرکت چینی را از فهرست خود خارج می کند
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش تارنمای شبکه خبری بلومبرگ، بازار بورس نیویورک اعلام کرد که شرکت های چاینا تلکام، یونیکام هنگ کنگ و چاینا موبایل را به علت وابستگی به ارتش چین از فهرست خود خارج خواهد کرد.

براساس بیانیه بازار بورس نیویورک، این سه شرکت از ۷ تا ۱۱ ژانویه از تجارت ممنوع می شوند و فرایند خروج آنها از فهرست بازار بورس آغاز شده است.

به نوشته شبکه خبری بلومبرگ، این سه شرکت چینی فهرست جداگانه ای در هنگ کنگ دارند. مولد تمام درآمد هر سه این شرکت ها در چین است و به جز اینکه نامشان در فهرست بازار بورس باشد، حضور معناداری در آمریکا ندارند. سهام های آنها به صورت محدود در بازار بورس نیویورک در مقایسه با عرضه اولیه آنها در هنگ کنگ به صورت محدود مبادله می شود.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به دنبال جنگ اقتصادی با چین در ماه نوامبر سرمایه گذاری آمریکایی ها در شرکت های چینی وابسته یا تحت کنترل ارتش چین را ممنوع کرد. طبق این دستور سرمایه گذاران آمریکایی از خرید و فروش سهام شرکت های چینی که در فهرست سیاه وزارت دفاع آمریکا قرار دارند، محروم شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین