کد خبر: ۶۸۸۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲

علم‌الهدی: تعطیلی نماز جمعه ضرر فرهنگی به دنبال دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این روزها به خاطر محدودیت‌های ایجاد شده کرونایی، نماز جمعه تعطیل شده است اما این تعطیلی ادامه دار، ضرر فرهنگی متوجه ما خواهد کرد.
علم‌الهدی: تعطیلی نماز جمعه ضرر فرهنگی به دنبال دارد
آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله سید احمد علم الهدی، وی در دیدار با مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اینکه فقط در محدودیت‌ها به کاهش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی تاکید شود درست نیست زیرا مردم به نظام اسلامی علاقه دارند و در تلاش هستند برای اسلام کار کنند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه در دوران دفاع مقدس مردم را آماده می کرد و نکات ضروری آن روز را برای حفظ کشور بیان می کرد ادامه داد: اینکه همه محدودیت‌ها را به دین و کارهای فرهنگی بکشانیم ضربه‌های جبران ناپذیر برای ما دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به ضرر محدودیت‌های بیش از حد فرهنگی و مذهبی گفت: یکی از نکات حائز اهمیت این است که این محدودیت‌های شدید ایجاد شده چقدر می‌تواند سودمند یا ضرر رسان باشد.

وی افزود: بهداشت و دستور العمل‌های بهداشتی باید رعایت شود اما اینکه این محدودیت‌ها چقدر همراه ما باشد و فعالیت‌های ما را مختل کند بسیار مهم است. اینکه قرار باشد در این چند وقتی که اطلاعی از ماندگاری ویروس کرونا در دسترس نیست بخواهد همه‌ فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی ما تعطیل باشد دچار ضرر می‌شویم.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: تجربه‌ای که در نظام اسلامی و انقلاب داریم این است که آنجایی که مردم به میدان آمدند ما پیشرفت کردیم و رو به جلو رفتیم. در کاهش شیوع کرونا هم شاهد همکاری مردم بودیم که در کنار کادر درمان تلاش کردند.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که برای مقابله با این ویروس قرارگاه ایجاد کنید که طرح مسجد سنگر سلامت یکی از طرح‌هایی بود که شاهد همکاری مردم و جهادگران و بسیج بود. این طرح از نظر فرماندهی بسیار قاطع و منسجم سپاه، مردمی بودن و همدلی نهادها کارآمد شده است.
امام جمعه مشهد ضمن ابراز خرسندی از همکاری همه جانبه نهادهای استان خراسان رضوی افزود: در این استان همه دستگاه‌ها در همکاری باهم هستند و تلاش‌ می‌کنند مشکلات ناشی از این ویروس را حل کنند.

وی با تاکید بر حضور همیشه مردم در صحنه ادامه داد: همکاری‌های بسیار از جانب مردم صورت گرفت. در قرارگاهی که مقام معظم رهبری دستور دادند مردم وارد میدان عمل شدند و در کنار مدافعان سلامت ایستادند. در استان خراسان رضوی هم به لطف حضرت امام رضا (ع) کار به خوبی پیش می‌رود و بسیج دانشگاه علوم پزشکی در کنار دیگر دستگاه‌ها در صدد رفع مشکلات ناشی از این ویروس برآمده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
3
کدوم ضرر فرهنگی ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین