کد خبر: ۶۸۸۴۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷

سرکنسولگری ایران در سلیمانیه: حضور نیروهای رژیم تروریستی آمریکا در منطقه، منشا اصلی ناامنی و بی‌ثباتی است

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی بیانیه‌ای را منتشر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

در متن این بیانیه آمده است: «سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه در اولین سالگرد شهادت مظلومانه سرداران مقاومت و قهرمانان مبارزه با تروریسم، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهانشان یاد این شهدای گرانقدر را گرامی می دارد.

شهید حاج قاسم سلیمانی در روز سوم ژانویه ۲۰۲۰ به دعوت رسمی نخست‌وزیر عراق، بلافاصله پس از ورود به این کشور در جاده فرودگاه بین‌المللی بغداد توسط پهپادهای رژیم تروریستی آمریکا و به دستور شخص رییس‌جمهوری این کشور مورد حمله قرار گرفته و به شهادت رسیدند. بی‌تردید این عملیات تروریستی و جنایتکارانه در ترور یک مقام رسمی جمهوری اسلامی ایران و مهمان رسمی دولت عراق که از سوی گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد نیز غیر قانونی اعلام شد، مصداق کامل و بارز تروریسم دولتی و نقض آشکار قوانین و اصول بین‌المللی و خلاف منشور ملل متحد است.

دولت عراق این اقدام آمریکا را محکوم و پارلمان این کشور نیز با فاصله کوتاهی بعد از این اقدام تروریستی، با اکثریت آرا رای به خروج نیروهای آمریکایی و خارجی از عراق داد. قطعا حضور نیروهای رژیم تروریستی آمریکا در منطقه، منشا اصلی ناامنی و بی‌ثباتی است و پس از خروج این نیروها از منطقه، دولت‌ها و ملت‌های منطقه خود قادر به تامین امنیت هستند.

دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی و بانیان و آمران این اقدام تروریستی ننگین بدانند که ارتکاب این قبیل جنایات، اندک خللی در عزم راسخ و اراده جدی ملت بزرگ ایران در مسیر مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی وارد نخواهد کرد و راه ایستادگی و مقاومت ملت ایران به برکت خون آن شهیدان بزرگوار با قدرت ادامه خواهد یافت.

ملت ایران هرگز این ترور مجرمانه را فراموش نخواهد کرد و حق پاسخ جمهوری اسلامی ایران به این جنایت محفوظ است و عاملان این جنایت حتما تاوان اقدام تروریستی خود را خواهند داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین